Štvrtok, 28. október, 2021 | Meniny má DobromilaKrížovkyKrížovky

Obchvat Bratislavy je mixom lajdáckych rozhodnutí (otázky a odpovede)

Ako vznikol problém s križovatkou D1/D4 a čo bude ďalej?

Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Väčšinu z posledných úsekov nultého obchvatu Bratislavy D4/R7 mali otvoriť už tento víkend, ale situácia sa opäť skomplikovala.

Motoristom sprístupnia časť diaľnice D4 od križovatky Bratislava-Petržalka po križovatku Ketelec (označovaná ako Bratislava – Juh), ktorej súčasťou je aj nový Lužný most cez Dunaj.

Úsek od Petržalky po Jarovce, ktorým sa vodiči budú môcť napojiť na diaľnicu D2 do Rakúska, Maďarska a Česka, však otvoria až budúci víkend.

V nedeľu mala byť hotová aj šesťkilometrová časť rýchlostnej cesty R7 od križovatky Bratislava-Nivy (Prievoz) po križovatku Bratislava-Juh, čím sa malo hlavné mesto konečne prepojiť s Dunajskou Stredou. K tomu však rovnako dôjde až na budúci víkend.

Súvisiaci článok Vallo: To, že D4 nebude priamo napojená na D1, je obrovské zlyhanie štátu Čítajte 

Diaľnici D4 s celkovou dĺžkou 27 kilometrov medzi Jarovcami a Račou chýba ešte trojkilometrový úsek medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi. Odovzdaný by mal byť v októbri. Plán do budúcnosti je, že D4 bude pokračovať tunelom Karpaty s vyústením pri Marianke, pričom sa napojí na diaľnicu D2.

Otváranie úsekov v niekoľkých fázach zdôvodňuje minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) zložitosťou prípravy dopravného značenia a organizácie dopravy v danom území: "Dôjde k prepájaniu nových úsekov diaľnice a rýchlostnej cesty s existujúcimi rýchlostnými komunikáciami."

Primátor mesta Bratislave Matúš Valložiada, aby v čase otvorenia nových úsekov R7 bola už hotová aj jej najdôležitejšia časť - mimoúrovňová križovatka Prievoz pod Prístavným mostom. Práve tu sa vodiči z R7 rozbehnú do bratislavských ulíc a na existujúci obchvat D1.

"Táto križovatka stále dokončená nie je a niektoré zjazdy a prepojenia – napríklad odbočenie z D1 od Senca na Bajkalskú ulicu, z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky a priame prepojenie zo Slovnaftskej na Petržalku - stále nefungujú," varuje primátor.

Projekt je financovaný formou verejno-súkromného partnerstva (PPP). Postavilo ho konzorcium D4R7 Construction, ktoré združuje stavebné spoločnosti Ferrovial Agroman zo Španielska a Porr Bau z Rakúska.

Štát bude nultý obchvat splácať 30 rokov, každý rok ho to vyjde na 56,7 milióna eur. Po zohľadnení inflácie by tak mal stáť celkovo 1,9 miliardy eur. Zmluva bola uzavretá v roku 2016.

Komu obchvat pomôže najviac?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vizualizácia projektu Nová Vajnorská.

Stavbu na rohu ulíc Vajnorská a Odbojárov prekresľujú.


30m
Spoločnosť Invita sa špecializovala na výrobu oceľových rúr.

Majetok spoločnosť Invita rozpredávajú.


25. okt
Ilustračné foto.

Komodita tvorí len necelých 40 percent z ceny elektriny.


25. okt
Reťazce chcú znížiť svoju uhlíkovú stopu

Reťazce chcú znižovať emisie, stenčujú plastové obaly.


15. okt
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Značka s nápisom Severný prúd 2 (Nord Stream 2) v nemeckom Lubmine.

Ak toto nie je vydieranie a využívanie energie ako zbrane zo strany Ruska, tak potom už nič.


26. okt
Peter Tkačenko

Ani v boji s Ficom nie je dovolené čokoľvek.


8 h
Dávid Strelec dal za Slovan v aktuálnom ročníku najvyššej súťaže sedem gólov.

Aký dojem urobil dvadsaťročný Slovák v talianskej lige?


8 h
Hotel Slovan v centre Piešťan je od roku 1986 opustený.

Hotel Slovan chátra desaťročia.


24. okt
Skryť Zatvoriť reklamu