Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Obchvat Bratislavy je mixom lajdáckych rozhodnutí (otázky a odpovede)

Ako vznikol problém s križovatkou D1/D4 a čo bude ďalej?

Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Väčšinu z posledných úsekov nultého obchvatu Bratislavy D4/R7 mali otvoriť už tento víkend, ale situácia sa opäť skomplikovala.

Motoristom sprístupnia časť diaľnice D4 od križovatky Bratislava-Petržalka po križovatku Ketelec (označovaná ako Bratislava – Juh), ktorej súčasťou je aj nový Lužný most cez Dunaj.

Úsek od Petržalky po Jarovce, ktorým sa vodiči budú môcť napojiť na diaľnicu D2 do Rakúska, Maďarska a Česka, však otvoria až budúci víkend.

V nedeľu mala byť hotová aj šesťkilometrová časť rýchlostnej cesty R7 od križovatky Bratislava-Nivy (Prievoz) po križovatku Bratislava-Juh, čím sa malo hlavné mesto konečne prepojiť s Dunajskou Stredou. K tomu však rovnako dôjde až na budúci víkend.

Súvisiaci článok Vallo: To, že D4 nebude priamo napojená na D1, je obrovské zlyhanie štátu Čítajte 

Diaľnici D4 s celkovou dĺžkou 27 kilometrov medzi Jarovcami a Račou chýba ešte trojkilometrový úsek medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi. Odovzdaný by mal byť v októbri. Plán do budúcnosti je, že D4 bude pokračovať tunelom Karpaty s vyústením pri Marianke, pričom sa napojí na diaľnicu D2.

Otváranie úsekov v niekoľkých fázach zdôvodňuje minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) zložitosťou prípravy dopravného značenia a organizácie dopravy v danom území: "Dôjde k prepájaniu nových úsekov diaľnice a rýchlostnej cesty s existujúcimi rýchlostnými komunikáciami."

Primátor mesta Bratislave Matúš Valložiada, aby v čase otvorenia nových úsekov R7 bola už hotová aj jej najdôležitejšia časť - mimoúrovňová križovatka Prievoz pod Prístavným mostom. Práve tu sa vodiči z R7 rozbehnú do bratislavských ulíc a na existujúci obchvat D1.

"Táto križovatka stále dokončená nie je a niektoré zjazdy a prepojenia – napríklad odbočenie z D1 od Senca na Bajkalskú ulicu, z Bajkalskej na Prístavný most do Petržalky a priame prepojenie zo Slovnaftskej na Petržalku - stále nefungujú," varuje primátor.

Projekt je financovaný formou verejno-súkromného partnerstva (PPP). Postavilo ho konzorcium D4R7 Construction, ktoré združuje stavebné spoločnosti Ferrovial Agroman zo Španielska a Porr Bau z Rakúska.

Štát bude nultý obchvat splácať 30 rokov, každý rok ho to vyjde na 56,7 milióna eur. Po zohľadnení inflácie by tak mal stáť celkovo 1,9 miliardy eur. Zmluva bola uzavretá v roku 2016.

Komu obchvat pomôže najviac?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
Chcete dostať upozornenie na najnovší článok tohto autora?
Objednajte si notifikáciu priamo na váš e-mail.
Odoberať autora na email
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Prezident Prezídia Asociácie DDS Martin Višňovský

Martin Višňovský o Krajniakovej reforme dobrovoľného sporenia na dôchodok.


27m
Pôvodná vizualizácia projektu Za stanicou.

Avoris sa stal spolumajiteľom pozemkov pod projektom Za stanicou.


12 h
Štátny tajomník ministerstva financií Marcel Klimek.

Kľúčová je dohoda koalície.


18. okt
Predajňa potravín Od našich v Devíne.

Obchod otvorí svoje brány v novembri.


18. okt
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Pracovník Martinskej univerzitnej nemocnice.

Reálne platy im pre infláciu poklesnú ako každému.


11 h

Keď po ôsmich rokoch intenzívneho škodenia zrazu len jednoducho prestaneš, vyzerá to ako ohromné zlepšenie.


Prezidentka Zuzana Čaputová čaká s dcérami Leou (vpravo) a Emou (druhá vpravo).

Poslanec tvrdí, že status nemyslel ironicky.


14 h
Peter Schut.

Šetriť sa musí a štátny sektor nie je na rane posledný.


11 h
Skryť Zatvoriť reklamu