BRATISLAVA. Počas tohtoročných letných prázdnin Národná diaľničná spoločnosť (NDS) predala spolu 978 438 kusov elektronických diaľničných známok (eDZ). Výber z ich predaja dosiahol hodnotu 13,82 milióna eur bez DPH.
Za prvých osem mesiacov predali diaľničiari spolu 2,71 milióna kusov známok pri príjme 59,84 milióna eur. Napriek tomu medziročne ide o 5 percentný pokles. V porovnaní s rokom 2019 je výber nižší o 13,5 percenta. Informovala o tom vedúca oddelenia komunikácie NDS Eva Žgravčáková.
V lete sa na Slovensko začali opäť vracať zahraniční vodiči, ktorí si zakúpili o 164 456 kusov eDZ viac ako slovenskí. "Najväčšie zastúpenie mali motoristi z Česka, Nemecka a Poľska. Vzhľadom na krátkodobý dovolenkový pobyt preferovali nákup najmä 10-dňovej známky," priblížila Žgravčáková.

Najpredávanejšou eDZ bola počas prázdnin 10-dňová známka v počte 617 244 kusov. Nasledovala 30-dňová, 365-dňová a ročná eDZ.
Za rok 2021 je najkupovanejšou známkou rovnako 10-dňová eDZ s 1,25 milióna kusmi. Po nej nasledujú 365-dňová v počte 692 162 kusov, ročná s 387 938 kusmi a 30-dňová eDZ, ktorej sa predalo 380 439 kusov.
Motoristami najvyužívanejším obchodným miestom na kúpu eDZ je podľa Žgravčákovej informačno-predajné miesto NDS v Brodskom. "Z hľadiska počtu predaných kusov priemerne každú druhú známku motoristi kupujú elektronicky cez web a mobilnú aplikáciu, 48 percent známok sa predáva na obchodných miestach a 2 percentá cez mýtomaty," dodala.