Developerský biznis sa roky drží overenej a v podstate jednoduchej schémy. Získať peniaze od prvých kupujúcich vo výhodnom predpredaji, potom pôžičku od banky a následne predať drahšie zvyšok bytov. Jej naplnenie vedie k zisku. Samozrejme za predpokladu, že sa nestanú nepredvídateľné komplikácie, ktoré veľmi rýchlo oddelia zrno od pliev. V našom prípade dobrého developera od toho zlého. Aj keď používať v slovenských reáliách spojenie „dobrý developer“ môže byť pre mnohých fantazmagória.
INDEX má k dispozícií skúsenosť kupujúceho, na ktorého sa obrátil developer s požiadavkou, aby doplatil za rezervovaný byt s tým, že všetko v poslednom čase zdraželo. Developer pritom poukazuje na to, že ak sa to kupujúcemu nepáči, pokojne mu vráti rezervačný poplatok. Dochádza k paradoxnej situácií – pre developera je kupujúci nechcený element. Prečo je tomu tak?