BRATISLAVA. Tohtoročné leto bolo z pohľadu domáceho turizmu historicky najlepšie.
Agentúra na podporu cestovného ruchu Slovakia Travel o tom informovala v utorok s tým, že v lete tvorili približne 80 percent ubytovaných hostí na Slovensku domáci návštevníci a práve na nich agentúra zamerala aj svoju taktickú kampaň.
Vyše milión domácich hostí
Slováci strávili počas domácej dovolenky v prázdninových mesiacoch 3,2 milióna nocí, pričom ich počet v hoteloch, penziónoch či chatách presiahol jeden milión.
Je to o 16,1 percenta vyšší počet Slovákov ako v roku 2019, ktorý bol doteraz považovaný za najlepší turistický rok v histórii Slovenska.

Uvedené čísla domáceho turizmu boli dosiahnuté aj napriek pandemickým obmedzeniam, ktoré v roku 2020 neboli natoľko prísne. V minulom roku letná návštevnosť domácich turistov dosiahla takmer 940-tisíc hostí, pred dvoma rokmi to bolo takmer 882-tisíc hostí.
„Naskočili sme do rozbehnutého vlaku a pripravili kampaň, aká u nás v oblasti cestovného ruchu ešte nebola. O miestach na trávenie dovolenky sa hovorilo všade. Slováci sa rozcestovali po Slovensku a na vlastné oči videli miesta, o ktorých doteraz len čítali alebo počuli,“ povedal generálny riaditeľ Slovakia Travel Václav Mika.
Pokles zahraničných návštevníkov
Percentá o návštevnosti by podľa neho boli ešte vyššie, no veľa Slovákov trávilo leto na svojich chatách alebo u priateľov.
Pre nepriaznivú a nejasnú pandemickú situáciu však Slovensko naďalej zaznamenáva pokles zahraničných návštevníkov. V aktuálnej letnej sezóne sa ubytovalo na Slovensku 229-tisíc cudzincov, čo bolo o 63 percent menej ako pred dvoma rokmi pred pandémiou.
„Tento pokles je v dôsledku pandemických opatrení prirodzený. Domáci turisti výpadok zahraničných cestovateľov nevykryjú. Dôležité sú jasne nastavené pravidlá,” uviedol Mika.
„Preto sme po letnej taktickej kampani na Slovensku rozbehli informačnú kampaň v okolitých krajinách, v ktorej vysvetľujeme podmienky vstupu na Slovensko a pomáhame orientovať sa v tejto nejasnej situácii,” dodal šéf Slovakia Travel.
Po úspešnej letnej sezóne sa Slovakia Travel zameriava aj na zahraničný trh, spustili informačnú kampaň v Česku, Poľsku a Maďarsku, v ktorej hlavne objasňujú pravidlá vstupu zahraničných turistov na Slovensko.
Prioritou je aj Expo Dubaj 2020, a to v rámci vizuálne a obsahovo pútavej expozície v Slovenskom pavilóne, ktorá prezentuje našu krajinu ako atraktívnu dovolenkovú destináciu.