Slovenské banky prechádzajú zmenami, ktoré zdôvodňujú snahou zefektívniť a digitalizovať svoje procesy. Hlavným cieľom je šetriť, kde sa dá, zvyšovať zisk a udržať sa v silnom konkurenčnom prostredí.
Výsledkom je aj postupné a na prvý pohľad neviditeľné znižovanie počtu zamestnancov. V priebehu posledného roka prišlo o prácu niekoľko stoviek ľudí, s ktorými banky už nepočítajú.
Odborári z bánk hovoria o „tragickom prístupe k zamestnancom“.

Podobný trend vidno v celej Európe i mimo nej. S nástupom digitalizácie a automatizácie sa armáda pobočkových zamestnancov stáva nadbytočnou. Na druhej strane, biznis bánk je čoraz zložitejší, a tak hľadajú nových ľudí - expertov na pozície pre moderné digitálne bankovníctvo.
Odborári: Horšie ako v supermarkete
Bankový sektor je jedným z najväčších zamestnávateľov na Slovensku, momentálne v ňom pracuje takmer 20-tisíc ľudí (aj so zamestnancami Národnej banky Slovenska).
Práca v banke bola kedysi prestížnou záležitosťou, spojenou s relatívne slušným zárobkom.