Čakanie na nové auto rádovo v mesiacoch je u predajcov novým štandardom. Bez ohľadu na to, či zaň chcete zaplatiť v hotovosti, cez úver, alebo si vozidlo kupuje zákazník na lízing. A tiež bez ohľadu na to, či má v hľadáčiku osobné, úžitkové, alebo nákladné auto.
Ľudia tak menia predstavy o farbe či výbave vozidla. Novej situácii sa musí podriadiť aj obmena vozidlového parku vo firmách. "V rámci operatívneho lízingu to vidíme v praxi. Klienti väčšinou predlžujú čas nájmu," skonštatoval Rastislav Podlipný, generálny riaditeľ v spoločnosti LeasePlan Slovakia.
Pri operatívnom lízingu si zákazník auto v podstate len prenajíma na určitý čas a po jeho uplynutí sa nestáva jeho majiteľom. Na rozdiel od finančného lízingu, ktorý sa končí prechodom vlastníctva z lízingovej spoločnosti na klienta.
Slabší výber a vyčkávanie
Menej vozidiel na trhu momentálne zužuje možnosti výberu. "Neznamená to však, že nezoženiete auto v danej kategórii. Iba si nebudete vyberať z toľkých možností, ako ste boli zvyknutí pred pandémiou," dodáva Podlipný.
Môže sa napríklad stať, že zákazník potrebuje auto s dieselovým motorom, vo vybranej kategórii však bude k dispozícii len benzín. Podobné je to s príplatkovou výbavou.