SME

Slovensku chýbajú tisícky kamionistov. Hrozí mu britský scenár?

Mnohí vodiči si počas pandémie našli iné zamestnanie, do kabíny sa už nevrátili.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Stovky hodín za volantom a na diaľničných odpočívadlách, obmedzené možnosti osobnej hygieny, stres, zdravotné problémy, dni preč od rodiny. Práca vodiča kamióna je nevďačný džob, ktorý neláka pracovnými podmienkami ani platom.

Slovenské dopravné firmy tvrdia, že zohnať kamionistu či vodiča nákladného auta na rozvoz tovaru je extrémne náročné. Len v októbri bolo cez štátny portál ISTP.sk zverejnených 1900 takýchto pracovných ponúk.

Až 80 percent z nich sú firmy ochotné obsadiť cudzincami z krajín mimo Európskej únie, ak nenájdu vhodného človeka na Slovensku. No ani to ich nemusí spasiť.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ukrajinci a Srbi sú v kurze, byrokratické peklo má vyriešiť Sulík Čítajte 

Anglický scenár na Slovensku

Situácia sa vyhrocuje od vlaňajška, keď sa ekonomika na pár mesiacov zastavila pre covidovú pandémiu. Pre mnohých vodičov, ktorí pracujú na živnosť, priniesla možnosť nájsť si novú prácu a byť bližšie pri rodine.

Približne 20-tisíc profesionálnych vodičov si minulý rok neobnovilo kvalifikačné karty. Časť z nich sa za volant vrátila, časť z nich dokázali firmy nahradiť. Aj tak by však dopravcovia potrebovali 12- až 14-tisíc vodičov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8DAA na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  2. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  7. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou
  8. Fakulta managementu UK - možnosť štúdia vo svetových jazykoch
  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Hrady, zámky a zoologické záhrady. 100 tipov na výlety v Česku
  3. Máte po štyridsiatke? Tieto vyšetrenia netreba odkladať
  4. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  5. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  6. V spaľovni vytriedili nevybuchnuté petardy a plynové bomby
  7. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci
  8. Študenti sa učili od najlepších šéfkuchárov na Slovensku
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 24 227
  2. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 11 728
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 9 285
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 8 689
  5. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 7 280
  6. Pozrite sa na prvú zastávku vytvorenú 3D tlačou 6 670
  7. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni 4 942
  8. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 3 535
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Odklon tranzitu z Prístavného mosta tak už v oboch smeroch zostáva trvalým riešením.

Rezort dopravy pokračuje v krokoch na odľahčenie centra Bratislavy.


SITA
Norbert Bödör, penzión v Oravskom Veselom a finančník Martin Kvietik.

„Provízia“ mala dosahovať až 25 percent žiadanej sumy.


a 1 ďalší
Ilustračné foto.

Odborníci sa v odporúčaniach líšia.


SITA 5
Ilustračná fotografia.

Trump vyhlásil, že Irán a Izrael sa dohodli na prímerí.


TASR 2
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 183 723
  2. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 12 888
  3. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 6 978
  4. Milan Polician: Quiet quitting v ekonomike: keď firmy odchádzajú potichu 6 627
  5. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 6 385
  6. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 4 773
  7. Radko Mačuha: Mám iba dve pohlavia: mužské a ženské. 4 594
  8. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 3 959
  1. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  2. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  3. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  4. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
  6. Marcel Rebro: Začalo ďalších 7 dní bez vojny
  7. Marcel Rebro: Ukrajina krváca aj za nás. Len my zatvárame oči
  8. Marian Nanias: Jadrová energia – pozor na (nerozumných) politikov.
SkryťZatvoriť reklamu