Stovky hodín za volantom a na diaľničných odpočívadlách, obmedzené možnosti osobnej hygieny, stres, zdravotné problémy, dni preč od rodiny. Práca vodiča kamióna je nevďačný džob, ktorý neláka pracovnými podmienkami ani platom.
Slovenské dopravné firmy tvrdia, že zohnať kamionistu či vodiča nákladného auta na rozvoz tovaru je extrémne náročné. Len v októbri bolo cez štátny portál ISTP.sk zverejnených 1900 takýchto pracovných ponúk.
Až 80 percent z nich sú firmy ochotné obsadiť cudzincami z krajín mimo Európskej únie, ak nenájdu vhodného človeka na Slovensku. No ani to ich nemusí spasiť.

Anglický scenár na Slovensku
Situácia sa vyhrocuje od vlaňajška, keď sa ekonomika na pár mesiacov zastavila pre covidovú pandémiu. Pre mnohých vodičov, ktorí pracujú na živnosť, priniesla možnosť nájsť si novú prácu a byť bližšie pri rodine.
Približne 20-tisíc profesionálnych vodičov si minulý rok neobnovilo kvalifikačné karty. Časť z nich sa za volant vrátila, časť z nich dokázali firmy nahradiť. Aj tak by však dopravcovia potrebovali 12- až 14-tisíc vodičov.