SME

Slovensku chýbajú tisícky kamionistov. Hrozí mu britský scenár?

Mnohí vodiči si počas pandémie našli iné zamestnanie, do kabíny sa už nevrátili.

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: TASR)

Stovky hodín za volantom a na diaľničných odpočívadlách, obmedzené možnosti osobnej hygieny, stres, zdravotné problémy, dni preč od rodiny. Práca vodiča kamióna je nevďačný džob, ktorý neláka pracovnými podmienkami ani platom.

Slovenské dopravné firmy tvrdia, že zohnať kamionistu či vodiča nákladného auta na rozvoz tovaru je extrémne náročné. Len v októbri bolo cez štátny portál ISTP.sk zverejnených 1900 takýchto pracovných ponúk.

Až 80 percent z nich sú firmy ochotné obsadiť cudzincami z krajín mimo Európskej únie, ak nenájdu vhodného človeka na Slovensku. No ani to ich nemusí spasiť.

SkryťVypnúť reklamu
Súvisiaci článok Ukrajinci a Srbi sú v kurze, byrokratické peklo má vyriešiť Sulík Čítajte 

Anglický scenár na Slovensku

Situácia sa vyhrocuje od vlaňajška, keď sa ekonomika na pár mesiacov zastavila pre covidovú pandémiu. Pre mnohých vodičov, ktorí pracujú na živnosť, priniesla možnosť nájsť si novú prácu a byť bližšie pri rodine.

Približne 20-tisíc profesionálnych vodičov si minulý rok neobnovilo kvalifikačné karty. Časť z nich sa za volant vrátila, časť z nich dokázali firmy nahradiť. Aj tak by však dopravcovia potrebovali 12- až 14-tisíc vodičov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C8DAA na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  5. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  6. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  8. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  1. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  2. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Ako znížiť vysoký tlak a cholesterol
  6. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  7. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  8. Záhradkári, pracujte len ráno a večer
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 477
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 678
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 570
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 261
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 638
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 538
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 703
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 649
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Automobilka hľadá nástupcu Lucu de Mea.


TASR
Európsky komisár pre obchod Maroš Šefčovič.

Európska únia varuje USA pred zavedením ciel.


TASR
Ilustračné foto.

Diaľničný úsek Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto bude mať dĺžku 11,2 kilometra.


TASR
Nemecký kancelár Friedrich Merz.

Tvrdí, že plán už nie je realizovateľný bez účasti USA.


TASR 1
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Blaha a Kaliňák junior narazili ale napriek tomu ďalej ohlupujú svoj už aj tak dostatočne ohlúpený fan club. 22 258
  2. Věra Tepličková: Vážený pán premiér 8 275
  3. Rastislav Puchala: Ficovo devínske šialenstvo 6 240
  4. Marcel Rebro: Matúš Šutaj Eštok zachraňuje východ po povodniach: z pláže na Sardínii 6 004
  5. Daniel Guľaš: Hlina preberá štafetu opozičného lídra. PS stagnuje a stráca momentum 5 793
  6. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny! 4 903
  7. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene 4 586
  8. Radovan Čipka: Skutok sa stal 4 360
  1. Roman Kebísek: Po vyše sto rokoch preložili z francúzštiny životopis Štúra od Turcerovej
  2. Marcel Rebro: "Nas mnogo": Od Stalingradu po Bachmut — 80 rokov tej istej ruskej taktiky
  3. Monika Nagyova: Ako ma rozplakala umelá inteligencia
  4. Marcel Rebro: Fico pomáha Putinovi. Slováci pomáhajú Ukrajine.
  5. Věra Tepličková: Trenčín alebo Stará Bystrica? Kde by ste radšej strávili sobotný večer... ?
  6. Věra Tepličková: Vážený pán premiér
  7. Marcel Rebro: Dobrý vojak Pellegriny: Poslušne hlásim, že idem do vojny!
  8. Marcel Rebro: Dúhová facka pre červených: Ako si Smeráci vylámali zuby na Volkswagene
SkryťZatvoriť reklamu