REYJKJAVÍK. Island zverejnil video, ktoré je súčasťou marketingovej kampane na podporu cestovného ruchu nazvaného Inspired by Iceland. Tvorcovia videa sa inšpirovali u Marka Zuckerberga a jeho októbrového oznámenia zmeny názvu firmy Facebooku na Meta, uviedol server CNBC.
Zuckerberg oznámil zmenu názvu tiež na videu, kde vychválil tzv. metaverzum, virtuálny svet, ktorý má byť nástupcom mobilného internetu. Charakteristickou vlastnosťou metaverza je podľa Zuckerberga "pocit prítomnosti, ako by ste tam boli s ostatnými ľuďmi".
Islandské turistické úrady sa však domnievajú, že môžu ponúknuť niečo lepšie. V novom videu vystupuje človek podobný Zuckerbergovi - podobný strih, minimalistické oblečenie a gestá rukou - a predstavuje divákom Islandverzum, miesto obohatené skutočnou realitou bez smiešne vyzerajúcich slúchadiel.
"Dnes chcem hovori o revolučnom prístupe, o tom, ako prepojiť náš svet - bez toho, aby to bolo super divné," hovorí muž do kamery. Video ospevuje úplne strhujúce zážitky na Islande, ako skutočné skaly, skutočných ľudí a oblohu, ktorú je možné vidieť na vlastné oči.
V paródii pokračujú aj tlačené materiály zaslané novinárom. Vysvetľujú, že Islandverzum bol vytváraný miliónmi rokov vývoja a že užívatelia môžu preskúmavať a smerovať svoje cesty do mnohých rôznych vrstiev podmanivé reality, stačí ho len navštíviť.
Reakcie na video na internete sú väčšinou pozitívne. Ľudia schvália "trolling na olympijskej úrovni" a mnohí vyjadrili záujem krajinu navštíviť.
Nie je to prvýkrát čo Island stavil na humor, aby pritiahol pozornosť ku krajine. Iné videá Inspired by Iceland využívajú komediálne prvky vysvetľujúce prečo nejazdiť na Island v džínsoch, alebo v topánkach na vysokom podpätku. Video z roku 2017 nazvané Najťažšia karaoke pieseň na svete si na youtube pozrelo skoro 14,5 milióna ľudí.