SME

Ako sa oligarchovia popálili na snehu a prišli o milióny eur

Známi majitelia lyžiarskych stredísk tratili.

Lyžovačka vo Vrátnej (Zdroj: TASR - Erika Ďurčová)

Je krátko pred Vianocami 2005 a na chate v Donovaloch sa dobre bavia mafián Marian Kočner, politička Monika Beňová s partnerom (dnes už ex) a "reklamným mágom" Fedorom Flašíkom, budúci riaditeľ televízie Markíza Václav Mika aj podnikateľ Boris Kollár.

Podobných stretnutí v rôznom zložení sa na Donovaloch uskutočnilo veľa. Toto však zachytil fotograf SME Ján Krošlák a význam jeho fotiek stúpol po tom, ako Kočner skončil za mrežami.

Súvisiaci článok Žraloci chcú na Tatrách zarobiť. Ako sa na facebooku bojuje o park Čítajte 

Fotografia je veľavravná aj z iného pohľadu. Ukazuje, aký význam môžu mať lyžiarske strediská pre smotánku. Ich vlastníctvo nemusí prinášať len ekonomický benefit, ale v určitých kruhoch aj spoločenskú prestíž.

Článok nájdete v decembrovom čísle magazínu INDEX. Práve v predaji. (zdroj: Hej, Ty!)Článok nájdete v decembrovom čísle magazínu INDEX. Práve v predaji.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hovorí sa, že keď sa niekomu zadarí v podnikaní a nevie, čo s peniazmi, tak si otvorí kaviareň alebo reštauráciu. Lyžiarske stredisko je v niektorých prípadoch vyšším stupňom tohto prístupu. Aj preto medzi vlastníkmi stredísk nájdete notoricky známe mená. Niektorí sa k lyžiarskym rezortom hlásia otvorene, ďalší sa radšej ukrývajú.

TMR začínalo so štátnymi lanovkami

Lyžiarsky biznis môže priniesť veľký zárobok, ale aj veľkú stratu. Na ceste k čiernym číslam číha množstvo rizík. A nejde len o covidovú pandémiu, ktorá v posledných dvoch rokoch prekopala fungovanie firiem v cestovnom ruchu.

Lyžovanie je závislé od vrtochov počasia a v dôsledku globálneho otepľovania sa nižšie položené strediská dostávajú na hranu existencie.

O úspešnosti sezóny neraz rozhoduje, či sa začne lyžovať v takzvanom zlatom týždni, teda medzi Vianocami a Troma kráľmi. Vtedy sa na lyžovačku vyberá najviac lyžiarov a niektoré rezorty počas neho vygenerujú aj tretinu celosezónnych tržieb.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G8KPE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu