Kedysi sa o spoločensky zodpovedných aktivitách (CSR) firiem na Slovensku rozprávalo len zriedka.
Investori a majitelia sa pozerali najmä na zisk, a nie na to, do akej miery sú činnosti firmy prospešné pre komunitu, respektíve životné prostredie. Znamenali skôr prácu navyše pre marketingové oddelenie.
Obchodníci chcú byť zelení. Jeden stavia solárne panely, druhý elektronabíjačky ČítajteSvetová pandémia covidu-19, ako aj hrozba klimatickej krízy, ktorá predstavuje čoraz väčšie riziko pre väčšinu oblastí podnikania, však tejto téme v poslednom čase pridávajú na dôležitosti a atraktívnosti.
Väčšina firiem sa zameriava na ochranu životného prostredia a klímy, ktorá je v posledných rokoch prioritou aj pre Európsku úniu. Ako konkrétne vyzerajú takéto aktivity a s kým sa na nich firmy podieľajú? Pozrite si deväť príkladov.
1. Verejný skleník a lesostepné lúky
Na jeseň predajca drogérie dm drogerie markt otváral nové prevádzky v Nitre a Bratislave. V oboch mestách pri tejto príležitosti podporil vybraný klimatický projekt. Darovaná suma predstavovala dvojnásobok obratu z vybranej hodiny v prvý deň predaja.