SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Doležal sa ostro ohradil voči tomu, že v súvislosti s výstavbou D3 niečo posúva

Reagoval tak na vyjadrenie predsedníčky Žilinského kraja.

Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby.Andrej Doležal, minister dopravy a výstavby. (Zdroj: SME - Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Minister dopravy a výstavby Andrej Doležal (nom. Sme rodina) sa v súvislosti s prípravou výstavby úsekov diaľnice D3 ostro ohradil voči tomu, že niečo posúva.

Povedal, že práve on na Kysuce prišiel a začal túto diaľnicu reálne riešiť.

Reštart prípravy

To, že EIA, teda posudzovanie vplyvov stavby na životné prostredie, je neaktuálna a na základe nej sa nedajú čerpať eurofondy, si podľa svojich slov nevymyslel on.

"Jaspers ako poradný orgán Európskej komisie nám povedal, že na túto stavbu nedostaneme peniaze, pokiaľ tam nebude poriadna EIA, ktorá zodpovedá dnešným štandardom posudzovania vplyvov na životné prostredie," informoval Doležal vo štvrtok počas živého vysielania na sociálnej sieti.

SkryťVypnúť reklamu

Reagoval tak na vyjadrenie predsedníčky Žilinského samosprávneho kraja Eriky Jurinovej k situácii s prípravou výstavby D3.

Doležal nedávno hovoril o reštarte prípravy, keďže štúdiu na posudzovanie vplyvov na životné prostredie po uplynutí jej platnosti musia pripravovať nanovo.

„EIA je spustená a je v procese. Nerobím ju ja, nerobí ju ministerstvo ani NDS. Spadá pod ministerstvo životného prostredia, ktoré ju má pod kontrolou a pracuje na nej," uviedol minister dopravy.

Keď budú známe výsledky štúdie posudzovania vplyvov na životné prostredie, tie sa zapracujú do dokumentácie pre územné rozhodnutie, do dokumentácie pre stavebné povolenie a potom sa bude súťažiť.

Doležalovi sa nechce veriť, že Jurinová, ktorá je vo funkcii štyri roky, nevedela o tom, že pôvodná EIA je už neaktuálna.

SkryťVypnúť reklamu

"Mohla skôr apelovať na bývalé vedenie NDS, aby spustila aktualizáciu EIA. Ja som bol ten, ktorý spustil proces paralelne s kolegami v NDS," rozhorčil sa minister.

Pripomenul, že bol na Kysuciach, no bál sa, či ho tam nezbijú, ale ako prvý im povedal pravdu a poďakovali mu za to.

D3 je v harmonograme

"Ako minister, prečo by som odsúval stavbu na Kysuciach? Možno trpíme na to, čo sme si povedali na začiatku, že budeme ľuďom hovoriť pravdu," podotkol Doležal. Diaľnica D3 na Kysuciach podľa neho bude vtedy, keď skončí EIA, keď prebehnú všetky procesy s územným a stavebným konaním a spustí sa súťaž.

"Som pod obrovským tlakom, aby som dobehol niečo, čo malo byť hotové dávno predtým ako som prišiel. Prečo som pod tlakom? Lebo som povedal, že vyčleníme na to prostriedky z Kohézneho fondu nového Operačného programu Slovensko, ktorý sa má čerpať v rokoch 2021 až 2027," poznamenal minister. Na dočerpanie peňazí sú ďalšie dva roky, teda potrebné je stihnúť to do roku 2029.

SkryťVypnúť reklamu

Doležal za výzvami regionálnych politikov k urýchleniu výstavby D3 vidí blížiace sa regionálne, komunálne voľby a samospráva sa potrebuje ukázať. "Pri všetkej úcte, čo má župan s výstavbou diaľnic. Môže má k tomu vyzvať, ale budem to robiť bez ohľadu na to. D3 je v harmonograme, sú na ňu vyčlenené peniaze a je spustený proces. Nemusí ma nikto vyzývať," dodal Doležal.

Urážajú ho politické statusy na sociálnej sieti, ktoré do toho vnášajú dezinformácie a škodia tomu. Minister podotkol, že nemá problém sa s Jurinovou stretnúť, nepozdávajú sa mu odkazy cez sociálnu sieť.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (5. 7. 2022)
USD 1.046
AUD 1.521
CZK 24.745
JPY 141.510
CAD 1.344
GBP 0.860
HUF 401.520
PLN 4.710
CHF 1.004
SEK 10.766

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  7. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 171
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 858
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 249
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 439
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 759
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 484
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 909
  8. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín 2 914

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 571
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 513
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 755
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 115
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 847
  6. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 954
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 2 922
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard 2 590
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Henrik (vľavo) a Daniel Sedinovci.

Medzi najzaujímavejšie výmeny draftových volieb patrí aj tá, v ktorej sa ocitol Žigmund Pálffy.


Samuel Grega 29. jún
Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl
Ilustračné foto.

Keď Matovič zistil, že boj proti korupcii až tak neťahá, skúša zo seba urobiť rytiera.


4. júl
Švédska premiérka Magdalena Anderssonová.

Vojna na Ukrajine pokračuje.


a 4 ďalší 12 h

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 571
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 513
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 10 755
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 115
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 847
  6. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 954
  7. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 2 922
  8. Tomáš Jacko: Ako dostať Róma z osady na Harvard 2 590
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu