Kníhkupectvá sú špecifickým typom biznisu, v ktorom platí, že žatva je pred Vianocami. Celý rok fungujú bez výraznejších výkyvov, ale v novembri a decembri zarobia 20 až 30 percent ročných tržieb.
Keď lockdown zatvoril časť obchodov, prišla sieť kníhkupectiev Panta Rhei o najvýnosnejšie mesiace roka. Už vlani skončila v miernej strate, vymenila šéfa a snažila sa optimalizovať vnútorné procesy. Súčasný lockdown a neistá situácia naštartovanie firmy výrazne brzdí.
„Ak hľadáte nejakú knihu a neviete presne akú, už desaťročia vám pomôže fyzická návšteva kníhkupectva. Práve vďaka tejto návšteve väčšina Slovákov dostáva pod stromček knihu ako darček. My sme o tieto návštevy ukrátení,“ tvrdí v rozhovore pre INDEX šéf kníhkupectiev Panta Rhei Michal RAJTER. Denné straty počíta na stovky tisíc eur.
Čo sa v rozhovore dočítate:
- S akou finančnou stratou Panta Rhei počíta?
- Ako je možné, že Martinus dosahuje rekordné zisky a tržby a Panta Rhei bojuje o aspoň malý zisk?
- Čo vraví na to, že potravinové reťazce môžu aj počas lockdownu predávať knihy?
- Ako je to s očkovaním zamestnancov Panta Rhei? A sú zaočkovaní manažéri?
Kníhkupectvá Panta Rhei sú zatvorené. Dá sa tretí lockdown ekonomicky porovnať s predchádzajúcimi?