Slovenskí spotrebitelia poznajú produkty zvolenskej spoločnosti Mäspoma už tridsať rokov. Firma je jednotkou na trhu slovenských korenín. V roku 2020 vytvorila tretinu tržieb v tomto segmente, ktoré dosiahli 90 miliónov eur.
Na juhu Slovenska chceli vyrábať karavany, plány musia prekresliť ČítajteJán Kolesár, ktorý Mäspomu zakladal, je stále vo vedení firmy, no do biznisu zapojil obe svoje deti. Syn Ján Kolesár mladší manažuje obchod a marketing, dcéra Denisa Jamrišková je finančnou riaditeľkou.
„Mám toľko rokov, čo mám, a kíl ešte viac, preto synovi, ktorý vo firme pôsobí trinásť rokov, postupne odovzdávam kompetencie. Dnes už spávam dobre,“ vraví Ján Kolesár starší.
Mäspoma bola finalistom prvého ročníka biznis ceny FéliX v kategórii Rodinná firma roka, ktorú organizuje INDEX a Slovenská sporiteľňa. Jej cieľom je oceniť úspešné a inšpiratívne biznisy, ktoré už od svojich zakladateľov preberajú ich rodinní nasledovníci.
Do novej etapy v nových priestoroch
Rodinná firma Kolesárovcov prosperuje. Za poslednú dekádu Mäspoma, ktorá svoje portfólio korenín a „mäsového pomocného materiálu“ (odtiaľ aj názov spoločnosti) predáva na Slovensku, v Česku a Maďarsku, nezaznamenala ani jeden stratový rok.