SME

Medzi vymedzené úseky ciest patria aj úseky bratislavského diaľničného obchvatu

Upravuje sa sieť vymedzených úsekov ciest na diaľniciach D1, D2 a D4.

(Zdroj: Ilustračné foto TASR)

BRATISLAVA. Medzi vymedzené úseky ciest opäť patria aj dva úseky bratislavského diaľničného obchvatu D1 a D2. Vyhláška Ministerstva dopravy a výstavby SR ustanovuje s účinnosťou od 1. januára 2022 nový zoznam vymedzených úsekov diaľnic, ciest I. triedy a ciest II. triedy s výberom mýta.

Upravuje sa sieť vymedzených úsekov ciest na diaľniciach D1, D2 a D4. Na diaľnici D1 pribudne jeden vymedzený úsek Južný obchvat Prešova. Desať už existujúcich vymedzených úsekov D1 bude modifikovaných.

Sieť vymedzených úsekov ciest doplnia tiež tri úseky ukončeného projektu D4/R7 pri Bratislave medzi Jarovcami a Račou na diaľnici D4. Na vonkajšom obchvate Bratislavy bude modifikovaný jeden vymedzený úsek cesty.

SkryťVypnúť reklamu

Dva existujúce úseky obchvatu Bratislavy D1 a D2 sú od 1. januára opäť zaradené do siete vymedzených úsekov ciest a od 1. marca budú aj spoplatnené. Ide o úsek Lamač - Pečňa na diaľnici D2 a nadväzujúci úsek Pečňa - Prístavný most na diaľnici D1.

Riaditeľ odboru komunikácie MDV SR Ivan Rudolf pre TASR uviedol, že ide o spoplatnenie pre nákladnú dopravu (nad 3,5 tony), nie osobné autá.

"Naším cieľom je odľahčiť dopravu v Bratislave, a to najmä tým, že presunieme časť tranzitnej dopravy z Prístavného mosta, ktorý je najvyťaženejším mostom na Slovensku. Tranzitná nákladná doprava sa vďaka tejto zmene presunie na obchvat D4, čo prispeje k väčšej plynulosti premávky v hlavnom meste," konštatoval Rudolf.

Dvom úsekom na diaľnici D1 sa vyhláškou mení kategorizácia a od 1. januára sú z nich vymedzené úseky ciest I. triedy. Táto zmena kategórie sa týka privádzačov do Žiliny a Trenčína.

SkryťVypnúť reklamu

Prepojením diaľnice D1 a Seneckej cesty vznikne jeden nový vymedzený úsek cesty II. triedy. Ďalšie štyri úseky budú modifikované, zmení sa názov ich križovania s novým vymedzeným úsekom.

Celkovo od 1. januára pribudlo deväť a modifikovaných bude 15 vymedzených úsekov ciest. Platnosť sa skončila trom vymedzeným úsekom.

Po všetkých úpravách vrátane tých, ktoré nemajú vplyv na výšku úhrady mýta, sa počet vymedzených úsekov ciest zvýši z 1992 na 1998. Dĺžka siete vymedzených úsekov sa predĺži o 32 kilometrov na 8231 kilometrov.

Diaľnice

Súvisiace témy: Diaľnica na Kysuciach
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné?
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  1. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 999
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 4 370
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 638
  4. Prečo sú dovolenky na obrích výletných lodiach lacné? 3 289
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 798
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 2 787
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 264
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 2 110
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Jiří Ščobák: Ako vybrať dobrého finančného sprostredkovateľa? Ako identifikovať šmejda?
  2. Lukáš Čelinák: Fico pochoval slovenského tigra, chradne a vydáva sa na grécku cestu
  3. Martin Ondráš: Konečne lacné potraviny !
  4. Tadeáš Ďurica: Sprievodca "slovenskou sociálnou demokraciou"
  5. Michal Pavlík: Chaos okolo 2 % z dane skončil: Víťazstvom zdravého rozumu
  6. Milan Dubec: Buďte Obozretní: Čo Skrýva Spoločnosť, ktorá Vám Volá s Ponukou Kryptoinvestícií?
  7. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  8. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 26 478
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 374
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 17 588
  4. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 8 590
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 6 236
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 5 904
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 829
  8. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 358
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťZatvoriť reklamu