SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Problémy spôsobuje najmä málo rušňov i vodičov, tvrdí Doležal

Problémov sa železnice tak skoro zrejme nezbavia.

Minister dopravy Andrej Doležal.Minister dopravy Andrej Doležal. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ideálnym stavom na Slovensku by bolo nula odrieknutých a meškajúcich vlakov. Niekoľko rokov to však ešte potrvá, skonštatoval na sociálnej sieti minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Zdôraznil, že všetky faktory, ktoré na to negatívne vplývajú, sa rezort dopravy snaží eliminovať.

Doležal priblížil, že Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypravuje denne zhruba 1500 vlakov. Podotkol, že dôvody na odrieknutie vlaku môžu byť viaceré.

Môže ísť napríklad o nehodovú či mimoriadnu udalosť, výluku na infraštruktúre, alebo o prípady, keď ZSSK nemá disponibilný rušeň. Príčinou však je aj nedostatok rušňovodičov.

SkryťVypnúť reklamu

"Máme rádovo 1300 rušňovodičov, z toho dlhodobo nám chýba 130," poznamenal minister. Historicky sa to podľa jeho slov riešilo tak, že sa chýbajúci rušňovodiči vykrývali nadčasmi. Podotkol, že pandémia ochorenia covid-19 túto situáciu vystupňovala, pretože v extrémnych prípadoch chýbalo až 400 rušňovodičov z dôvodu karantény či choroby.

Školenia pribrzdila aj pandémia

Doležal skonštatoval, že ZSSK dlhodobo školí nových rušňovodičov, pričom výcvik trvá 14 – 15 mesiacov. Táto školiaca činnosť sa však vplyvom pandémie na rok prerušila. Uistil, že vzdelávacia činnosť sa už reštartuje.

Doležal tiež priblížil, že zvýšili odmenu za prácu rušňovodiča a s odborovými zväzmi vyrokovali 36-hodinový pracovný týždeň, kde sa nebudú zarátavať prestávky na obed. Doplnil, že štartuje aj náborová kampaň.

SkryťVypnúť reklamu

Minister ubezpečil, že všetky dôvody, prečo vlak môže meškať alebo byť odrieknutý, sa snažia minimalizovať.

"Na čo sa sústredíme, je vyriešenie toho nateraz najväčšieho problému, a to je problém s rušňovodičmi," ozrejmil. Paralelne s tým sa budú rekonštruovať trate a zvyšovať ich priepustnosť. "Cieľ je, samozrejme, aby bolo nula meškajúcich a odrieknutých vlakov, ale ešte to niekoľko rokov potrvá," pripustil.

Nie za všetkých je málo rušňovodičov

Doležal vyčíslil, že v najhorších mesiacoch bolo 300 – 400 odrieknutých spojov. Dôvodom situácie z posledných dní na piatom koridore Bratislava – Kúty smerom na Břeclav je však podľa neho výluka na trati, nie nedostatok rušňovodičov.

"Tešme sa z toho, lebo tento koridor ideme rekonštruovať na 200 kilometrov za hodinu. Akákoľvek rekonštrukcia má za následok výluky," dodal s tým, že vplyvy počas rekonštrukcie sa snažia eliminovať.

SkryťVypnúť reklamu

Doležal zároveň poukázal na nový grafikon, ktorý vznikol na podnet ministerstva financií a Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) s cieľom optimalizácie. Je tam podľa neho veľa pozitívnych, ale aj negatívnych vecí.

Niektoré spoje boli podľa jeho slov zrušené, veľká zmena je aj na južnej trase. V optimalizácii sa má pokračovať, Doležal poznamenal, že sa hovorilo aj o pridávaní spojov tam, kde to je potrebné. Ak takéto zmeny prídu, bude o tom informovať v priebehu tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (22. 5. 2022)
USD 1.058
AUD 1.498
CZK 24.670
JPY 135.340
CAD 1.353
GBP 0.848
HUF 382.930
PLN 4.637
CHF 1.028
SEK 10.492

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 722
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 541
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 055
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 2 655
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 067
  6. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 425
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 413
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 014

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 249
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 973
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 208
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 473
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 785
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 563
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 052
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

Vilnius sa zbavuje závislosti od ruských energií.


SITA 19m
McDonald's v Rusku končí.

McDonald's odchádza z ruského trhu.


TASR 21. máj
Pred ruskou agresiou na Ukrajine sa dovážali spoza východnej hranice Slovenska zväčša suroviny pre fabriky, teraz sú to hlavne obilniny a oleje.

Pomohol by logistický park v lokalite Bočiar.


a 1 ďalší 20. máj

Pripájajú sa k štrajkovej pohotovosti.


20. máj

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  2. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  3. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  4. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  5. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  6. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  7. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 249
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 9 973
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 208
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 473
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 785
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 563
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 052
  8. EQUUS: Inovácie v lesnom hospodárstve prichádzajú aj zo Slovenska. V čom sme najlepší? 2 082
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  3. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  5. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  6. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  7. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  8. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
SkryťZatvoriť reklamu