SME
Pondelok, 25. september, 2023 | Meniny má Vladislav

Problémy spôsobuje najmä málo rušňov i vodičov, tvrdí Doležal

Problémov sa železnice tak skoro zrejme nezbavia.

Minister dopravy Andrej Doležal.Minister dopravy Andrej Doležal. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Ideálnym stavom na Slovensku by bolo nula odrieknutých a meškajúcich vlakov. Niekoľko rokov to však ešte potrvá, skonštatoval na sociálnej sieti minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina). Zdôraznil, že všetky faktory, ktoré na to negatívne vplývajú, sa rezort dopravy snaží eliminovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Doležal priblížil, že Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) vypravuje denne zhruba 1500 vlakov. Podotkol, že dôvody na odrieknutie vlaku môžu byť viaceré.

Môže ísť napríklad o nehodovú či mimoriadnu udalosť, výluku na infraštruktúre, alebo o prípady, keď ZSSK nemá disponibilný rušeň. Príčinou však je aj nedostatok rušňovodičov.

SkryťVypnúť reklamu

"Máme rádovo 1300 rušňovodičov, z toho dlhodobo nám chýba 130," poznamenal minister. Historicky sa to podľa jeho slov riešilo tak, že sa chýbajúci rušňovodiči vykrývali nadčasmi. Podotkol, že pandémia ochorenia covid-19 túto situáciu vystupňovala, pretože v extrémnych prípadoch chýbalo až 400 rušňovodičov z dôvodu karantény či choroby.

Školenia pribrzdila aj pandémia

Doležal skonštatoval, že ZSSK dlhodobo školí nových rušňovodičov, pričom výcvik trvá 14 – 15 mesiacov. Táto školiaca činnosť sa však vplyvom pandémie na rok prerušila. Uistil, že vzdelávacia činnosť sa už reštartuje.

Doležal tiež priblížil, že zvýšili odmenu za prácu rušňovodiča a s odborovými zväzmi vyrokovali 36-hodinový pracovný týždeň, kde sa nebudú zarátavať prestávky na obed. Doplnil, že štartuje aj náborová kampaň.

SkryťVypnúť reklamu

Minister ubezpečil, že všetky dôvody, prečo vlak môže meškať alebo byť odrieknutý, sa snažia minimalizovať.

"Na čo sa sústredíme, je vyriešenie toho nateraz najväčšieho problému, a to je problém s rušňovodičmi," ozrejmil. Paralelne s tým sa budú rekonštruovať trate a zvyšovať ich priepustnosť. "Cieľ je, samozrejme, aby bolo nula meškajúcich a odrieknutých vlakov, ale ešte to niekoľko rokov potrvá," pripustil.

Nie za všetkých je málo rušňovodičov

Doležal vyčíslil, že v najhorších mesiacoch bolo 300 – 400 odrieknutých spojov. Dôvodom situácie z posledných dní na piatom koridore Bratislava – Kúty smerom na Břeclav je však podľa neho výluka na trati, nie nedostatok rušňovodičov.

"Tešme sa z toho, lebo tento koridor ideme rekonštruovať na 200 kilometrov za hodinu. Akákoľvek rekonštrukcia má za následok výluky," dodal s tým, že vplyvy počas rekonštrukcie sa snažia eliminovať.

SkryťVypnúť reklamu

Doležal zároveň poukázal na nový grafikon, ktorý vznikol na podnet ministerstva financií a Útvaru hodnoty za peniaze (ÚHP) s cieľom optimalizácie. Je tam podľa neho veľa pozitívnych, ale aj negatívnych vecí.

Niektoré spoje boli podľa jeho slov zrušené, veľká zmena je aj na južnej trase. V optimalizácii sa má pokračovať, Doležal poznamenal, že sa hovorilo aj o pridávaní spojov tam, kde to je potrebné. Ak takéto zmeny prídu, bude o tom informovať v priebehu tohto roka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (25. 9. 2023)
USD 1.065
AUD 1.650
CZK 24.360
JPY 157.870
CAD 1.430
GBP 0.868
HUF 386.700
PLN 4.593
CHF 0.965
SEK 11.879

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Komerčné články

  1. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme
  2. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  3. Na nechránenom školskom dvore namerali v lete až 60 stupňov
  4. Až dve tretiny Slovenska majú mäkkú vodu. Čo na to naše cievy?
  5. Via Pribina spúšťa súťaž INOVÁTOR1
  6. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  7. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka
  8. Kaufland postavený z dreva? Áno, Bratislava má európsky unikát
  1. OMV Slovensko rozvíja svoju stratégiu pre elektromobilitu
  2. Helping business on a global scale
  3. The visionary origins and global ambitions of the FMCU
  4. Samostatná volebná miestnosť pre jeden byt v Rači
  5. Skupina BizPartner Group presúva svoje služby pod jednu strechu
  6. 9. stredoeurópsky popáleninový kongres združil špecialistov
  7. Potrebujeme sa zbaviť nálepky montážnej dielne
  8. Zamestnanci Mecomu súťažili na športových dňoch
  1. Prešov si dlho pýtal obchvat, stáva sa slovenským skokanom 15 781
  2. Hladinka smeruje do Košíc! 7 325
  3. Ak podceníte pri stavbe toto, pripravte sa na vyššie účty 6 837
  4. Ochutnajte zo Španielska viac. Spojte návštevu Madridu s Toledom 5 095
  5. Plánujete nové bývanie o pár rokov? Čas na jeho kúpu je teraz 3 301
  6. Voľba srdcom je nespoľahlivá. Toto je najlepšia pomôcka 2 432
  7. Také veľké kníhkupectvo ako na Obchodnej už neotvoríme 2 363
  8. 50-tisíc dovolenkárov si kúpilo zájazd cez SME 2 170

Blogy SME

  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 480
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 39 616
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 580
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 720
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 262
  6. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 20 314
  7. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 18 686
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 14 988
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Predseda SaS Richard Sulík

Baránik opisuje Haščáka ako významného priemyselníka, s ktorým minister musí komunikovať.


a 1 ďalší 4 h
Peter Tkačenko

Laicky to vyzerá na zneužívanie právomocí z osobitného motívu pomsty.


5 h
Meštiansky dom pri Šancovej ulici nebol vždy pre oči lákavým. Za rekonštrukciou stoja obyvatelia, ktorí si zaplatili všetko z vlastného.

Keď nejde o pamiatku, nikto vám nič nedá.


24. sep
Z vlakov do autobusov, začala sa ročná výluka.

Inak to mali vymyslieť, vravia cestujúci.


2 h

Neprehliadnite tiež

M.I.S. Slovakia zamestnával v najlepších časoch takmer 500 ľudí.

M.I.S. Slovakia skončila po troch desaťročiach.


1 h
Šéfka Európskej centrálnej banky Christine Lagardová.

Lagardová pripomenula, že tlak na zvyšovanie cien v euroregióne zostáva silný.


TASR 2 h
Ilustračné foto.

Hybridný model práce bol realitou pre 41 percent opýtaných.


TASR 6 h
Ilustračné foto.

EÚ zobrala do úvahy aj pripomienky Slovenska.


TASR 6 h

Blogy SME

  1. INESS: Blockchain v zdravotníctve
  2. Jiří Ščobák: Je nový II. pilier dlhodobo udržateľný? Ktoré zmeny sú pozitívne a ktoré negatívne?
  3. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  4. Milan Dubec: Kedy klesnú ceny nehnuteľnotí v Žiline?
  5. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  6. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  7. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  8. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  1. Ján Šeďo: Králi "F + K + G" sa postavili pred vypredanú sálu s plnými gaťami, ako lazníci. 64 480
  2. Miroslav Lukáč: V predvolebných debatách sme počuli Génia. Bohužiaľ Zla. Netreba ho predstavovať. Všetci ho poznáte. V hazarde platí kontra, re, vabank. 39 616
  3. Peter Kollega: Pán GP M. Žilinka, oklamali ste 5,447 miliónov občanov, okamžite odstúpte 36 580
  4. František Ptáček: „Sedembolestná panna Mária, oroduj za pána Fica!“ a iné prízraky Slovenské 30 720
  5. Miroslav Lukáč: Mladí Vlci zo Smeru, ako sa sami nazvali, už vycerili tesáky a dokonca ich zaťali. 30 262
  6. Jana Plichtová: "Dobrák" Boris Kollár a jeho pomáhanie (si k majetku) 20 314
  7. Ján Šeďo: Generálmajor Ivan Pach dokonale a inteligentne zotrel Fica. 18 686
  8. Pavel Macko: Fico je naničhodník, ktorý sa môže hanbiť! 14 988
  1. Monika Nagyova: Zo života vo firme snov: Po dvadsiatich dvoch rokoch som dostala výpoveď
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 68. - Arktída - Zem Františka Jozefa
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 67. - Kto bol Juan de Fuca, ktorý dal meno prielivu, ktorý obmýva brehy kanadského ostrova Vancouver?
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 66. - Martin Frobisher, pirát alebo kapitán?
  5. Monika Nagyova: Rómske deti kradnú. Ale iba energiu.
  6. Jiří Ščobák: Na zimní plavání v neoprénu je dobré se začít připravovat už teď
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 65. - Odkiaľ pochádza názov Kanada?
  8. Jiří Ščobák: Čekání na Volodymyra Zelenského před prezidentským palácem v BA (foto)
SkryťZatvoriť reklamu