SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Autodopravcovia chcú rokovať s Matovičom a Doležalom, žiadajú koniec ministra dopravy

UNAS hrozí, že štátu vzniknú značné ekonomické škody.

Autodopravcovia blokovali hraničný priechod Kúty.Autodopravcovia blokovali hraničný priechod Kúty. (Zdroj: TASR)

BRATISLAVA. Únia autodopravcov Slovenska (UNAS) chce rokovať o svojich hlavných požiadavkách s ministrom financií Igorom Matovičom (OĽaNO) a s ministrom dopravy a výstavby Andrej Doležalom (Sme rodina). Rokovaním a dohodou s nimi podmienila ukončenie blokovania viacerých hraničných priechodov nákladnými vozidlami.

Protestujúci cestní dopravcovia vo vyhlásení na sociálnej sieti zároveň vyzvali k okamžitému odvolaniu, resp. odstúpeniu ministra dopravy.

„Vyzývame obidvoch pánov k okamžitému stretnutiu, aby si s nami sadli za rokovací stôl,“ oznámila UNAS s tým, že inak vzniknú štátu značné ekonomické škody a ich ignorovaním nič nevyriešia.

SkryťVypnúť reklamu

„Sme ochotní po stretnutí a dohode okamžite dať pokyn na uvoľnenie blokády štátnych hraníc. Nepotrebujeme sľuby, ktoré počúvame dva roky od ministra dopravy,“ uviedla organizácia malých cestných dopravcov.

Nevie prečo by mal odstúpiť

Minister dopravy nechápe výzvu Únie autodopravcov Slovenska na odstúpenie. Nepozná jediný dôvod, prečo by mal odstúpiť a počas vysielania na sociálnej sieti vo štvrtok zároveň vymenoval viaceré aktivity na pomoc cestným dopravcom v uplynulých dvoch rokoch.

„Mám odstúpiť preto, lebo som s nimi komunikoval veľmi slušne, že po dohode s autodopravcami sme pristúpili k tomu, že sme nezvyšovali sadzby mýta, napriek tomu, že by sme mohli,“ spýtal sa minister dopravy.

Doležal odmieta diskutovať, kým budú blokády

Únia sa tiež ohradila proti výrokom oboch ministrov k ich nátlakovému protestu trvajúcemu od začiatku tohto týždňa.

SkryťVypnúť reklamu

Minister dopravy v stredu vyhlásil, že nebude rokovať s autodopravcami, ak nestiahnu autá z ciest, pričom odmietol ich požiadavku na ďalšie zníženie mýtnych poplatkov ako nesystémový krok a nátlakovú formu protestu. Je prístupný diskusii, ale nie vydieraniu z ich strany.

Nepotrebujeme sľuby, ktoré počúvame dva roky od ministra dopravy.

UNAS

„Diskutovať môžeme, ale nie, keď sú v uliciach nákladné autá a berú si za rukojemníkov našich občanov,“ povedal Doležal.

Minister pripomenul, že dopravcovia si vyrokovali zľavy z mýta protestom už začiatkom roka 2020. Počas pandémie dostali pomoc od štátu aj v podobe zníženia cestnej dane v objeme 30 miliónov eur ročne. S ministerstvom dopravy majú navyše dohodu, že sa nebudú spoplatňovať mýtom paralelné úseky ciest, ktorými niektorí dopravcovia obchádzajú diaľnice.

Rokovať pod nátlakom nechce ani Matovič

Rokovať s autodopravcami pod nátlakom odmietol aj minister financií. Slovensko má podľa neho jednu z najnižších spotrebných daní z palív a je malý priestor na jej zníženie na minimálnu európsku úroveň.

SkryťVypnúť reklamu

Minister uviedol, že u nás dosahuje 368 eur na tisíc litrov, minimálna sadzba podľa pravidiel Európske únie je 330 eur na tisíc litrov.

„Keď máme tretiu, alebo štvrtú najnižšiu spotrebnú daň, tak ešte kam to budeme znižovať,“ spýtal sa Matovič.

„Vnímam, že dopravcovia majú veľký problém, že nemajú vodičov a autá im parkujú vo dvoroch. Toto je kľúčový problém, ktorý majú,“ povedal minister financií.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (4. 7. 2022)
USD 1.043
AUD 1.538
CZK 24.753
JPY 141.050
CAD 1.349
GBP 0.867
HUF 401.110
PLN 4.717
CHF 1.003
SEK 10.778

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  3. Má len 17 rokov a pracoval už pre americkú armádu aj slovenské ministerstvo
  4. Spoločnosť Mars inšpiruje: Lepší svet pre domácich miláčikov
  5. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  7. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  2. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  3. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  4. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  5. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  6. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  7. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  8. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 15 752
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 832
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 9 452
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 421
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 358
  6. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 881
  7. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 3 515
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 2 896

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 910
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 676
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 044
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 583
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 957
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 910
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 103
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 903
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vodíkové auto z dielne Technickej univerzity Košice reprezentovalo Slovensko na Expo v Dubaji.

Živčák: Mohlo by pribudnúť 10-tisíc miest.


8 h

Chce u nás vyrábať elektromobily.


1. júl
Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Pôvodom švédska automobilka je považovaná za lídra v bezpečnosti.


1. júl

Blogy SME

  1. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  2. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  3. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  6. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 21 910
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 12 676
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 044
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 9 583
  5. Tomáš Jacko: Keď upratovačka zarába viac než univerzitný profesor 3 957
  6. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 3 910
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 3 103
  8. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 903
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu