SME
Utorok, 5. júl, 2022 | Meniny má Cyril, Metod

Ako sa stať influencerom za päť minút: príbeh o falošných followeroch

V rámci projetku Achillove dáta sme sa pozreli na biznis na sociálnych sieťach.

sincerely_simone19sincerely_simone19 (Zdroj: sincerely_simone19/Instagram/Pinterest)

Autorkami textu sú študentky slovenských vysokých škôl Lucia Matejová, Michaela Petrášová, Nicol Rácová a Ester Ziffová. Článok vznikol v rámci projektu Achillové dáta, ktorý organizuje pre študentov a začínajúcich novinárov Bakala Foundation. Tento text zastrešovala Nadácia Zastavme korupciu ako partner projektu.

Svet, v ktorom rozhodujú srdiečka a followeri. Aj tak by sa dala opísať platforma Instagram, ktorá víta čoraz viac Slovákov. Jedna z najsledovanejších slovenských tvárí Zuzana Plačková vlani pred súdom prezradila, že jej príjem z predaja a rôznych spoluprác siaha k 100- až 200-tisíckam eur mesačne. Pozreli sme spolu so študentmi v rámci projektu Achillove dáta na biznis s followermi.

SkryťVypnúť reklamu

Koľko stojí “skratka” k vplyvnému profilu?

Influenceri, teda ľudia, ktorí vplývajú na skupinu svojich sledovateľov, sú dnes významným nástrojom marketingu. Vďaka vysokým počtom sledovateľov ich spoločnosti oslovujú na prezentáciu produktov a služieb.

Podľa štatistík sa ich trh od roku 2019 zdvojnásobil a k roku 2021 mal hodnotu okolo 13,8 miliárd amerických dolárov.

Simona, presnejšie @sincerely_simone je mladé dievča milujúce módu, kávu a všetko ostatné, čo sa na Instagrame nosí. Má len jeden háčik. Neexistuje. Všetky fotky na Simoninom profile sú z Pinterestu. Vytvorili sme si influencerku na počkanie.

Lacná tisícka

Simone ako fejkovej influencerke, chýbali už len followeri. Ľudia, ktorí ju budú sledovať. Potrebovali sme ich rýchlo a veľa. Na československej scéne je jednoduché natrafiť na firmy, ktoré ponúkajú úspech na počkanie. Instagram je však proti týmto praktikám.

SkryťVypnúť reklamu

,,Je pre nás naozaj veľmi dôležité, aby interakcie, ktoré majú ľudia na Instagrame, boli skutočné. Preto nepovoľujeme podvodné účty alebo servisy, ktoré zvyšujú popularitu účtu prostredníctvom neautentických lajkov, komentov a followerov, a takéto účty odstraňujeme vždy, keď sa o nich dozvieme,“ povedala hovorkyňa Instagramu Magdalena Szulc.

Takéto firmy však napriek tomu fungujú a platforma proti nim nebojuje efektívne.

A tak sme si objednali služby českej firmy kupfollowers.cz, ktorú prehliadač po kľúčových slovách „firmy na získanie followerov” vyhľadal ako prvú.

Prvých tisíc followerov stálo 12 eur a asi 20 minút času. Akonáhle bola platba prijatá, začali nabiehať sledovatelia. Telefón neprestal cinkať až dokým nemala Simona 1 000 sledujúcich.

SkryťVypnúť reklamu

(Ne)existujúci followeri

Tisícka ľudí vyzerala už na prvý pohľad rovnako. Išlo o profily, ktoré followovali mnohých ľudí, zatiaľ čo ich nik. Všetky fotky boli pridané len nedávno a viaceré sa opakovali. Za fotkami nakúpených mamičiek, detí, študentov či obchodov sa však skrývali aj skutoční ľudia. Ktorým „insta-biznis“ ukradol identitu.

Leya je 16-ročná Ukrajinka. No v online priestore, medzi followermi Simony, sa objavila pod menom Margaret Baker. V posledných rokoch je čoraz ťažšie prehľadávať najväčšie vyhľadávacie stránky podľa fotiek. A to vrátane Google. Na Ruskom Yandexe však prísne pravidlá ochrany súkromia osôb neplatia, vďaka čomu sme našli aj Leyu.

„To nie je môj profil,“ zareagovalo mladé dievča na našu správu. Jej fotky boli použité už druhýkrát, po upozornení Instagramu bol používateľ v oboch prípadoch zablokovaný.

SkryťVypnúť reklamu

Na otázku, čo si myslí o nakúpených followeroch, odpovedala, že je to hlúpe a nikdy takúto službu nepoužila.

Reálnych si nekúpite

Po tejto skúsenosti sme sa obrátili na firmu Kupfollowers, od ktorej sme si nakúpili našu základňu. Vo vyjadrení povedali, že nerobia nič, čo by nebolo v zhode s pravidlami Instagramu. Priznávajú však, že ide o falošné účty.

„Ide o fake účty, ktoré sú poskytované od dodávateľa. Nie je možné nakúpiť aktívnych reálnych sledujúcich, čo však uvádzajú niektorí konkurenti na česko-slovenskom trhu, keďže nie je možné platiť napríklad 10-tisíc užívateľov, ktorí by aktívne reagovali na príspevky.“

Dodávajú, že sa snažia zabezpečiť, aby profily pôsobili čo najlepšie. Najväčší záujem majú o Európanov a Američanov.

Po otázke, či môže ísť o fotky skutočných ľudí, sme sa vrátili k dodávateľovi: „Tá pravdepodobnosť tu určite je. Avšak pokiaľ tomu tak je, tak o tom nevieme, pretože získavame sledujúcich od dodávateľa a nie je možné skontrolovať tisíce profilov.“

SkryťVypnúť reklamu

Menej hudby za viac peňazí

Česká firma Kupfollowers uviedla, že aktívnych sledovateľov sľubujú jej konkurenti. Túto cestu razí aj slovenská spoločnosť Instaboost, ktorá ponúka budovanie účtu pomocou interakcie s reálnymi užívateľmi Instagramu.

Sofistikovanejšia cesta je však drahšia. Za mesačný užívateľský program sme zaplatili 59 eur. Pred platbou sme firme opísali, akých followerov by sme chceli na Simonin účet „prilákať“.

Zvolili sme profily známych módnych influenceriek.

Instaboost si vyžiadal prihlasovacie údaje a cez náš profil likeoval fotky reálnych sledovateľov, ktorí si mali následne rozkliknúť nás a stlačiť ,,follow”. Oslovených použivateľov sme však našimi fejkovými príspevkami nezaujali. Za 230 skutočných sledovateľov sme tak napokon zaplatili toľko, čo za 5 000 falošných.

SkryťVypnúť reklamu

Followeri výmenou za prihlásenie

Instaboost sa na stránke chváli klientmi, ktorým pomohli. „Dalo sa presne nastaviť, koho chceš a za akú dobu osloviť. Ja som ako príklad uviedol účet môjho známeho, ktorý sa rovnako ako ja, venuje autám. Prišli mi followeri, o ktorých som mal záujem a nie 5 000 Indov za 10 eur,“ hovorí jeden z klientov.

„Instaboostu som dal údaje od môjho účtu a oni cezo mňa vykonávali interakcie – sledovali užívateľov, lajkovali, komentovali...,“ vysvetľuje princíp fungovania ďalší zákazník.

„Prišli sme so spôsobom, ktorý môže vykonávať každý užívateľ aj sám. Naši klienti na to však nemajú také množstvo času. Čiže sme v súlade s pravidlami Instagramu,“ vysvetľuje Branislav Blaško z Instaboostu. „Keďže nám klienti musia dať prihlasovacie údaje, v obchodných podmienkach sa zaručujeme za ich ochranu a neposkytnutie tretím stranám,“ dodáva.

SkryťVypnúť reklamu

Premnožený druh

K nekalým praktikám na sociálnych sieťach sa môžu pridávať aj veľké firmy. Príkladom je príbeh agentúry PR Clinic, na ktorý upozornil koncom roka 2018 Denník N. Agentúra v tom čase čelila podozreniu z používania falošných účtov, tentoraz však na Facebooku. Hoci PR Clinic podozrenia rázne odmietla, Asociácia Public Relations SR (APR) túto agentúru kvôli etickým pochybeniam vylúčila zo skupiny.

Asociácia priznáva, že kupovanie falošných účtov na sociálnych sieťach je v dnešnej dobe rozsiahly problém, ktorý je však ťažko dokázateľný. „Využívanie falošných účtov na sociálnych sieťach je fenomén, ktorý si žiaľ ako bežnú komunikačnú prax osvojili nielen niektorí politici, ale aj komerčné firmy a komunikačné agentúry.

Takýto prístup je v našej branži neakceptovateľný, pretože netransparentne a neférovo ovplyvňuje dobrú či zlú reputáciu osôb alebo spoločností poskytnutím zaujatých informácií a názorov cez neexistujúce osobné profily na sociálnych sieťach“ vysvetľuje Soňa Lexmanová, prezidentka APR.

SkryťVypnúť reklamu

Za všetkým hľadaj peniaze

Skutočnosť, že kupovanie followerov nie je žiadnou raritou, potvrdila aj majiteľka slovenskej PR agentúry, ktorá nechce byť menovaná: „Robí sa to a nie je to špeciálne drahé.”

Majiteľka agentúry tiež bližšie popísala aj podnikateľský model influencerov. Hovorí, že v porovnaní s Českou republikou sú slovenskí influenceri drahší. Je ich menej, a tým pádom je konkurencia nižšia.

Prečo je však pre ľudí také lákavé stať sa influencerom? Majiteľka PR agentúry tvrdí, že za jeden príspevok sú obchodné reťazce ochotné zaplatiť stredne veľkým influencerom aj 400 až 500 eur.

Preferujú pritom dlhodobé spolupráce. Napríklad ročné, pretože práve tie sú pre reťazce výhodnejšie. Pri jednom príspevku vtedy znížia cenu aj na 200 eur.

Instagram sa stal v súčasnosti už našou bežnou súčasťou. Podľa prieskumu agentúry STEM/MARK si denne prezerá sociálne siete až 97 % mladých Slovákov. V roku 2017 YoungMinds a Kráľovská spoločnosť pre verejné zdravie zverejnili výskum, ktorý zároveň označil Instagram za sociálnu sieť, ktorá má najhorší dopad na duševnú pohodu mladých ľudí.

SkryťVypnúť reklamu

Vidíme tu totiž uhladené estetické profily s tisíckami osôb, ktoré nám nijako nepripomínajú našu chaotickú realitu. A pritom žiaľ častokrát ide len o ďalšie falošne vytvorené „Simony”, ktoré so skutočnosťou nemajú nič spoločné.

ROZHOVOR: Je v záujme samotného Instagramu, aby riešil falošné účty

S digitálnym marketérom Róbertom Szabóom z PS:Digital o tom, prečo je nákup followerov taký populárny a ako eliminovať falošné účty na Instagrame

Ako sa stať influencerom?

Najdôležitejšie je vytvárať zaujímavý obsah pre publikum. Rovnako dôležité je udržiavanie frekvencie publikovania - páči sa to ľuďom aj algoritmu. Čo je zaujímavý obsah, záleží na uhle pohľadu. Našťastie, na Instagrame je obrovské publikum, ktoré konzumuje obsah každý deň, a tak na vás môžu naraziť. Keď vás už objavia, tak treba udržať ich pozornosť.

SkryťVypnúť reklamu

Koľko trvá, kým sa účet rozrastie? Pokiaľ hovoríme o organickom náraste followerov.

Veľkú rolu hrá aj to, či naskočíte na trendovú vlnu určitej témy. Ak je pre používateľov niečo in a vy na to naskočíte, tak môžete rásť raketovo – 10-tisíc sledovateľov za tri mesiace.

Ak je reč o postupnom publikovaní obsahu, ktorý vás baví vytvárať, no páči sa len určite skupine používateľov, môže to trvať niekoľko mesiacov či rokov, kým sa dostanete na prvú tisícku. Pri dostatočnej frekvencii publikovania a udržaní kvality obsahu je prvá tisícka najťažšia. Potom vám pomôže sila sociálnej siete, zdieľania a algoritmus. K vysnívanej desať tisícke sa môžete dostať za rovnako dlhé obdobie ako vám trvalo získať prvú tisícku.

Podľa čoho si firmy vyberajú, koho oslovia na spoluprácu?

SkryťVypnúť reklamu

Veľký dôraz sa kladie na to, aby účet svojím publikom ladil s cieľovou skupinou firmy. Ďalej je nevyhnutné pozrieť sa na komunikáciu influencera a obsah, ktorý vytvára. Ak by to prirodzene nezapadalo do marketingu spoločnosti, nedáva zmysel presviedčať influencera, aby spoluprácu odkomunikoval iným štýlom ako zvyčajne. Nebolo by to autentické ani pre autora, ani pre jeho publikum. Netreba zabúdať na množstvo spoluprác a ich frekvenciu. Lebo potom je váš profil ako bannerová plocha.

Dôležitými faktormi je aj počet followerov. To vie ovplyvniť, aké výsledky chce firma dosiahnuť. Zo strany firmu je kľúčová výška rozpočtu. Môže investovať do jedného známeho influencera alebo komunikáciu rozdeliť medzi viaceré menšie účty.

Prečo je nákup followerov medzi influencermi tak populárny?

SkryťVypnúť reklamu

Z pohľadu biznisu vo svete influencerov je počet followerov tá najjednoduchšia metrika, akou sa vie odlíšiť od konkurencie. Dokázať svoju relevanciu a zaujať značky na spoluprácu.

Dosiahnuť zaujímavé čísla organicky je drina. Tak ako vo všetkých odvetviach, aj tu vidí veľká časť ľudí len to pekné a chcú to dosiahnuť rýchlo a bez námahy. Nákup followerov sa preto javí ako tajná skratka na instagramové výslnie. Zároveň sa mnohokrát mylne zdá, že nie je možné odhaliť jej využitie.

Sú možnosti, ako eliminovať falošné účty alebo followerov, ktoré by Instagram mohol využiť, no nerobí to?

Osobne si myslím, že Instagram nemá prehnaný záujem o riešenie obchodovania s followermi. Vieme vychádzať z toho, čo má pre túto platformu cenu – reálni používatelia, ktorí konzumujú obsah od reálnych ľudí ponúkajúcich kvalitný obsah, nie obrázky stiahnuté z internetu. Tento kolobeh zaručí prísun pozornosti, a teda času stráveného na platforme, čo umožní efektívne zobrazovanie reklamy inzerentov. Z falošných účtov Instagram neprofituje.

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa im nedarí zamedziť vzniku falošných profilov, vidím v tom skôr šedú zónu pre ich algoritmy, ktoré ešte nedokážu jednoznačne a rýchlo rozhodnúť, či ide o falošný účet.

A čo na elimináciu týchto účtov navrhujete vy?

Bolo by dobré, ak by Instagram upozornil biznis účty, že ak budú nakupovať followerov, jedná sa o mŕtve účty – účty, ktoré sú považované za mŕtve v zmysle budúcej interakcie s profilom, ktorý ich kupuje. Bude to mať veľký vplyv na interakcie s príspevkami, a tým pádom aj na dosah príspevkov, keďže falošné účty vám „srdiečko“ na post nedajú.

Je na mieste, aby štát viac reguloval Instagram aj reklamu na ňom?

Nevidím súvis medzi touto časťou biznisu s followermi a reguláciou Instagramu alebo inej sociálnej siete. Myslím, že je v záujme platformy, aby postupne rušila falošné účty a starala sa o svoj priestor.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (5. 7. 2022)
USD 1.046
AUD 1.521
CZK 24.745
JPY 141.510
CAD 1.344
GBP 0.860
HUF 401.520
PLN 4.710
CHF 1.004
SEK 10.766

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  3. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  4. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí!
  5. Na pošte si s Fumbi kúpite kryptomeny už aj za hotovosť
  6. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  8. 30 rokov kvality spojenej so svetovými značkami automobilov
  1. Kam na samozbery marhúľ, broskýň, levandule alebo malín
  2. OverenaSpolocnost.sk - novinka v oblasti účtovných auditov
  3. Nadšenie zo skúsenosti prenášajú v dm na zákazníka
  4. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články
  5. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti
  6. Kamery do auta: Čo dokážu a akú by ste si mali vybrať?
  7. Meranie rýchlosti v úsekoch už nebude pre vodičov problémom
  8. Ocenená 4K autokamera Mio má aj 2K so 60 snímkami a FHD so 120!
  1. Vodiči, pozor na drahé tankovanie v zahraničí! 16 091
  2. Slovenské oplátky ocenil aj svet. Receptúru pozná jeden človek 12 855
  3. Mladá nádej Slovenska. Pracoval aj pre americkú armádu 12 239
  4. Leto v Čechách a na Morave: Tipy na výlety v susednej krajine 9 437
  5. Je pre vás oddych synonymom spoznávania? Vycestujte za zážitkami 5 437
  6. Foodblogerka Nikoleta Kováčová: Prečo nechcem deti 5 389
  7. Vychádza nový časopis pre šikovné ruky a útulný domov 4 904
  8. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 2 370

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 505
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 394
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 146
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 088
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 827
  6. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 935
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 2 831
  8. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 2 741
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Za prácou odchádzajú do zahraničia.


3. júl
Súboje Petra Sagana a Wouta van Aerta v rokoch 2020 a 2022 na Tour de France.

Elite národný rozhodca Lukáš Radosa hodnotí súboje na Tour de France.


10 h
Predseda SaS Richard Sulík.

Republiková rada SaS zasadne v stredu popoludní.


a 1 ďalší 13 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto

Región čakajú výrazné zmeny.


1. júl
Vodíkové auto z dielne Technickej univerzity Košice reprezentovalo Slovensko na Expo v Dubaji.

Živčák: Mohlo by pribudnúť 10-tisíc miest.


3. júl

Chce u nás vyrábať elektromobily.


1. júl
Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Blogy SME

  1. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  2. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  3. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  4. Jiří Ščobák: Rozhovor: Ako mám budovať finančnú rezervu a žiť lepší život?
  5. Jiří Ščobák: Ako získať peniaze na rozbeh startupu? Odborníci radia
  6. Jana Melišová: Ako ovplyvňujú sankcie voči Rusku svetový obchod? Sú obavy z rastu cien reálne?
  7. Jiří Ščobák: Analytici odpovídají: Kolik mám investovat do krypta? Které mi doporučují? Budou kryptoměny v roce 2022 prosperovat?
  8. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  1. Ján Šeďo: Mám 46 rokov, 4 deti a veľa skúseností - bránil sa dnes E. Heger u B. Závodského.(Oprava mena). 23 505
  2. Vanda Tuchyňová: Svedectvo bývalého krajského predsedu OĽANO v Žiline 13 394
  3. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť IVa) 11 146
  4. Martina Hilbertová: Utečenci spali na lehátkach a platili za nich ako v luxusnom hoteli. 10 088
  5. Post Bellum SK: Návrat mohol byť ťažší ako útek 4 827
  6. Martin Greguš: Ministerka Remišová s notebookom s nalepeným heslom na obrazovke...Je toto normálne? 2 935
  7. Andrej Šverha: Pohodovo Okolo Balatonu 2 831
  8. Martin Greguš: Práca za 216 eur s DPH/hod? Pozrite si závery z kontrol v mestských podnikoch. Metropolitný inštitút - za dva roky na bežné výdavky o milión EUR viac 2 741
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu