"Milý zákazník, ďakujeme za dôveru, ktorú si chceme udržať vysokou úrovňou služieb aj naďalej," oznamuje esemeska, ktorú v uplynulých dňoch zákazníkom rozposlal Slovak Telekom.
Pointu správy obsahovala až druhá veta, v ktorej najväčší domáci operátor napísal, že od 1. mája 2022 zvyšuje ceny služieb. Odôvodnil to tým, že čelí nárastu nákladov a inflácii, pričom poznamenal, že vyššie ceny sprevádzajú aj "niektoré zlepšenia".
Telekom nie je sám, zdražujú aj ďalší väčší i menší operátori. Niektorí to skrývajú za uvedenie "úplne novej generácie služieb", ktorá nahradí súčasné portfólio s nižšími cenami, niektorí znižujú alebo rušia zľavy.

Zmeny v cenníkoch sú také rozsiahle, že laik sa v nich ľahko stratí. Ak však máte služby od Slovak Telekomu alebo Orangeu, v článku nájdete spôsob, ako presne zistiť, o koľko viac budete platiť.
"Zlepšeniami" alebo "benefitmi", ktorými operátori zdražovanie kompenzujú, sú zvyčajne dodatočné dáta alebo vyššie prenosové rýchlosti.
Podstatná informácia je, že vyššie ceny sa týkajú nielen nových zákazníkov, ale aj existujúcich – vrátane tých, ktorí sú uprostred obdobia zmluvnej viazanosti.
V článku sa dozviete:
- Odkedy operátori zvyšujú ceny?
- Ktoré služby zdražujú a kde si skontrolujem, o koľko budem platiť viac?
- Môže mi operátor zmeniť cenu aj počas zmluvného obdobia?
- Som nahnevaný, chcem s operátorom skončiť. Je to možné?
- Som nahnevaný, ale mobil či internet potrebujem. Čo mám robiť?
- Chcem od operátora odísť, oplatí sa prejsť ku konkurencii?
1. Odkedy operátori zvyšujú ceny?
Slovak Telekom upravuje cenník od 1. mája. Vtedy sa jeho klientom začne prvé fakturačné obdobie s novými, vyššími cenami.