WOLFSBURG. Nemecká automobilová skupina Volkswagen do konca dekády zredukuje počet modelov so spaľovacím motorom aj za cenu nižšieho objemu predaja, aby sa mohla sústrediť na výrobu ziskovejších prémiových vozidiel. Uviedol to v stredu jej finančný riaditeľ Arno Antlitz pre noviny Financial Times.
„Kľúčovým cieľom nie je rast,“ povedal Antlitz, podľa ktorého sa skupina zameriava viac na kvalitu a na marže ako na objem a podiel na trhu.
Podľa neho koncern Volkswagen zníži v priebehu nasledujúcich ôsmich rokov v Európe o 60 percent svoj sortiment benzínových a naftových áut, ktorý pozostáva najmenej zo 100 modelov rozmiestnených medzi niekoľkými značkami.
Noviny uviedli, že nová stratégia Volkswagenu je znakom hlbokých zmien v automobilovom sektore, ktorý sa celé dekády snažil zvýšiť zisky predajom väčšieho množstva áut každý rok, aj keď si to vyžadovalo výrazné zľavy.
Bývalý generálny riaditeľ Volkswagenu Martin Winterkorn, ktorý odstúpil v dôsledku škandálu s emisiami naftových motorov, si dal za cieľ poraziť Toyotu a General Motors a dosiahnuť, aby sa Volkswagen stal do roku 2018 najväčším predajcom áut z hľadiska objemu.
TASR o tom informuje na základe správy Reuters.