Pre väčšinu ľudí je auto možnosťou, ako sa rýchlo presúvať z bodu A do bodu B. Pre niektorých symbolizuje spoločenský status a iným zasa pomáha pri podnikaní. Auto si môžete kúpiť z našetrených peňazí alebo na dlh.
Obe možnosti prinášajú finančnú stratu. Súvisí s opotrebením auta, ktoré znižuje jeho hodnotu. Treba s ňou rátať podobne ako pri nákupe akéhokoľvek spotrebného tovaru.
Ekonómovia University College London vypočítali, že v prvom roku stratí nové auto 18 percent svojej hodnoty, v druhom roku osem percent a v ďalších rokoch jeho cena klesá o dve až päť percent.

V našom článku rozoberáme dva spôsoby nákupu auta na dlh: cez spotrebný bezúčelový úver a cez lízing (operatívny a finančný).
Záujem o lízing klesá
Lízing vo všeobecnosti využívajú najmä malé a stredné podniky. Obyčajní spotrebitelia sú pre lízingové spoločnosti skôr doplnkom, tvoria 16 percent áut predaných na lízing. Význam spotrebiteľského segmentu môže prísť vhod v čase krízy, keď sčasti supluje opadnutý dopyt firiem.