SME
Pondelok, 4. júl, 2022 | Meniny má Prokop

Tržby firmy Velitsovcov prudko vyleteli, covid nebol hlavný dôvod

Obliekajú cyklistov po celom svete, vyrábajú na Slovensku.

Peter Velits (vľavo) a Martin Velits, zakladatelia značky oblečenia pre cyklistov Isadore Apparel (Zdroj: Isadore Apparel)

Pred Petrom Saganom malo Slovensko vo svetovej cestnej cyklistike iné ohnivko. Okrem iných zápisov vo výsledkových listinách má dnes 37-ročný Peter Velits na konte aj titul majstra sveta v kategórii U23 (2007) a druhé miesto v celkovej klasifikácii na španielskej Vuelte (2010).

Na cyklistiku nezanevrel ani po odchode z profi scény. Naopak, rozbehol v nej aj svoju druhú kariéru. Spolu s o pár minút starším bratom Martinom, s ktorým súťažne jazdil v rovnakých tímoch, založili značku oblečenia a doplnkov pre cyklistov Isadore Apparel. Zákazníkov majú v 80 krajinách po celom svete.

Nebolo to len o pandémii

Sektor výrobcov bicyklov a potrieb pre cyklistov bol jedným z víťazov covidovej pandémie. Presnejšie zmien, ktoré priniesla do životného štýlu ľudí. Bicykle sa predávali ako droždie, tržby rástli aj predajcom cyklistických dresov a doplnkov.

Značka Isadore Apparel bratov Velitsovcov nebola výnimkou. Ich firma s krkolomným názvom Realdealcyclephile narástla z 1,7 milióna eur v roku 2019 na vlaňajšie takmer štyri milióny eur.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pandémia však vraj nebola tým hlavným motorom. "Iste, pomohlo nám, že sme boli v správnom segmente, ale povedal by som to skôr tak, že nič nás nebrzdilo," hovorí Peter Velits.

To, že tržby firmy vystrelili v desiatkach percent, pripisuje najmä vlastným aktivitám počas uplynulých dvoch rokov: "Ak aj ste v segmente, ktorý rastie, nemusí to automaticky znamenať, že takisto porastiete."

Čo teda stojí za úspechom Isadore Apparel? Príbeh mladej slovenskej značky opisujeme v ďalšej časti seriálu Startup select. Prinášame v ňom príbehy šikovných Slovákov, ktorých nápady, inovatívne produkty či služby majú potenciál preraziť doma i v zahraničí.

Článok vyšiel v májovom čísle časopisu INDEX. Práve v predaji.Článok vyšiel v májovom čísle časopisu INDEX. Práve v predaji. (zdroj: Hej, Ty!)

Čo majú Velitsovci s Novým Zélandom

Ľudia, ktorých pandémia a pandemické opatrenia zlákali na bicykle, podľa Petra Velitsa väčšinou nie sú cieľovými zákazníkmi Isadore. Dôvodom je, že Velitsovci profilujú svoju značku ako prémiovú. Cenovky dresov sa bežne pohybujú okolo 150 eur.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vodíkové auto z dielne Technickej univerzity Košice reprezentovalo Slovensko na Expo v Dubaji.

Živčák: Mohlo by pribudnúť 10-tisíc miest.


6 h

Chce u nás vyrábať elektromobily.


1. júl
Ilustračné foto

Z pohľadu cien kľúčových komodít patria Slováci k najzraniteľnejším v EÚ.


1. júl

Pôvodom švédska automobilka je považovaná za lídra v bezpečnosti.


1. júl
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu