Bratislava 7. júla (TASR) - Aliancia hele sa za 5 mesiacov od svojho vzniku na slovenskom trhu rýchlo udomácnila. Vznikla vo februári 2005 rozhodnutím menších predajcov elektrospotrebičov, ktorí sa v snahe lepšie odolávať konkurenčnému tlaku veľkých hypermarketov na Slovensku združili do obchodnej aliancie hele.
"Vďaka tomto projektu sa za 5 mesiacov predalo 100 000 kusov výrobkov z letákových akcií hele. Letáky a ďalšie marketingové aktivity pre členov aliancie sú v réžii splátkovej spoločnosti Home Credit Slovakia (HCS)," oznámil TASR riaditeľ aliancie Peter Bojnanský.
Viacročné skúsenosti zo spolupráce elektropredajní so splátkovou spoločnosťou rozhodli, že sa investorom a generálnym partnerom aliancie stala HCS. Názov hele vznikol spojením začiatočných písmen Home ELEktro.
Za 5 mesiacov sa aliancia rozrástla na 140 predajných miest a potvrdila pozíciu najväčšej obchodnej siete s celoplošným pokrytím na území Slovenska. Sieť predajcov hele zabezpečuje zákazníkom prístup ku kvalitným výrobkom s odborným predajným servisom za ceny porovnateľné s konkurenčnými sieťami a reťazcami.
"Aliancia hele sa po vzore ČR na našom trhu rýchlo udomácnila. Nasvedčuje tomu aj aktuálny počet predajných miest, ktoré zastrešuje. Predajcom zabezpečujeme kompletný marketing. Jeho súčasťou je leták hele, mesačne bezplatne distribuovaný do 1,5 milióna domácností, akciové ceny tovarov a špeciálne ponuky splátkových produktov," priblížil projekt Bojnanský. Prepojenie tovarovej ponuky a splátkového predaja sa javí ako obojstranne výhodné, potvrdil riaditeľ obchodného úseku HCS Martin Vetýška.
Medzi členmi hele sú podnikatelia s 1 menším obchodom, aj nezávislé podniky, ktoré prevádzkujú viac predajní v niekoľkých mestách. "Vstup do aliancie hele hodnotíme pozitívne vzhľadom na to, že obchodné výsledky našej spoločnosti sa zlepšili," uviedol Marek Móza z elektropredajne ELEKTRO centrum (Bratislava). "Aj s. r. o. Gorenje Slovakia zaznamenala, že počet predaného tovaru prostredníctvom aliancie prekročil pôvodné očakávania," oznámil za menovanú firmu Bogdan Urh.
V súčasnosti aliancia hele v ČR, založená spoločnosťou Home Credit v septembri 2003, združuje už 300 elektropredajcov. Ako avizuje, Home Credit pripravuje založenie aliancie aj v ďalších európskych krajinách.
Spoločnosť HCS je lídrom na trhu splátkového predaja. Patrí do skupiny PPF, ktorá je jedným z najväčších českých finančných investorov. Spravuje aktíva v hodnote viac ako 170 miliárd Kč, čo je v prepočte asi 216,75 miliardy Sk. Home Credit poskytuje spotrebiteľské úvery na viac ako 4 000 predajných miestach v SR najmä so spotrebnou elektronikou, nábytkom, výpočtovou a kancelárskou technikou. Vlani obrat HCS bol bezmála 3 miliardy Sk. Skupina PPF operuje na trhu 8 rokov a rozšírila svoje aktivity do 3 štátov Európy.
(1 CZK = 1,275 SKK)