AMSTERDAM 11. júla (SITA, Reuters) - Holandská mediálna a marketingová spoločnosť VNU kúpi americkú marketingovú agentúru IMS Health za 5,8 mld. eur. Ako spoločnosť VNU informovala, touto akvizíciou si upevní svoju pozíciu najväčšej spoločnosti pre marketingový prieskum na svete. Pre VNU to bude tiež znamenať upevnenie pozície na americkom trhu. Kúpna cena je pritom takmer na úrovni trhovej hodnoty VNU, ktorá predstavuje približne 6 mld. eur. "Zlúčenie dvoch lídrov v odvetví nám umožní lepšie spĺňať požiadavky našich zákazníkov. Spoločne budeme schopní sledovať predajnosť produktov našich klientov v troch hlavných sektoroch svetovej ekonomiky, a to v odvetví spotrebiteľského tovaru, zdravotníckeho tovaru a médií, a tiež budeme môcť ponúknuť výskumy spotrebiteľského správania na týchto trhoch," uviedol generálny riaditeľ VNU Rob van den Bergh.
IMS denne sleduje predajnosť 1 mil. značiek liekov na predpis, pričom svojim prieskumom pokrýva 70 % celosvetového predaja farmaceutických produktov v 100 krajinách sveta. V samotných USA monitoruje agentúra až 90 % predaja liečiv. Výsledky týchto prieskumov využívajú najmä farmaceutické spoločnosti. VNU zaplatí za každú akciu IMS 11,25 USD v hotovosti plus 0,60415 svojej vlastnej akcie. Vďaka synergickým efektom predpokladá VNU ročné úspory na nákladoch vo výške 110 mil. eur, a to už od roku 2008.
Holandská spoločnosť VNU bola založená v roku 1964, v súčasnosti pôsobí vo viac ako 100 krajinách na svete a zamestnáva približne 38 tis. pracovníkov. K jej hlavným aktivitám patrí publikačná činnosť, marketingový prieskum, či organizovanie veľtrhov. Na financovanie akvizície IMS si plánuje požičať 2,5 mld. eur od konzorcia bánk ABN AMRO, Credit Suisse a Deutsche Bank.
(1 EUR = 38,703 SKK)
(1 USD = 32,511 SKK)