Talianske Prosecco frizzante, spumante, francúzske Crémanty alebo klasické Champagne, ale aj slovenské sekty či frizzante. Ponuka šumivých vín v obchodných reťazcoch aj vo vínotékach je pestrá, stačí si vybrať.
Cena bude závisieť od veľkosti fľašky či plechovky aj kvality. Podľa toho vás môže stáť nákup od pár „drobných“ až po niekoľko desiatok eur.
„Okrem tradičných značiek sa veľkej obľube stále teší talianske Prosecco vo všetkých variantoch – teda frizzante, spumante či bio,“ skonštatovala Martina Polakovičová, koordinátorka komunikácie pre Tesco na Slovensku.
Zo slovenskej produkcie zákazníci tohto reťazca veľmi radi siahnu po Zoborskom sýtenom víne, ale aj po nápojoch v stále sa rozširujúcej kategórii odrodových slovenských vín typu frizzante.

„Obľúbené sú tiež ochutené šumivé nápoje v príchutiach Fragola, Cassi, Peach a miešané drinky typu Aperol Spritz od rôznych producentov,“ dodala.
Menšie fľašky aj plechovky
Trend z krajín za oceánom, teda kupovať menšie balenia aj pri alkohole, prišiel už aj na Slovensko. Môže súvisieť s pandémiou, keď sa ľudia menej stretávali a zabávali. A tí, čo bývali v domácnosti sami, bez partnera či partnerky, si radšej kúpili dostupné menšie balenia, namiesto klasickej „sedmičkovej“ fľaše.
„V poslednom roku sme zaznamenali zvýšený záujem o šumivé vína a miešané nápoje v menších baleniach. Či už ide o fľaše s menším objemom, alebo plechovky,“ potvrdila Polakovičová za Tesco. Aj preto sa snaží reťazec tento sortiment rozširovať.
V Lidli je podľa hovorcu Tomáša Bezáka obľúbené „secco“ v plechovke s objemom 200 ml vo verziách rosato a bianco – teda biele a ružové, obe frizzante.