SME
Piatok, 19. august, 2022 | Meniny má Lýdia

Zlepšujú nákupy v e-shopoch, odhalia poistné podvody. Slovákov poznajú aj na MIT

Startup UXtweak vyvíja softvér pre testovanie používateľskej skúsenosti.

Zakladatelia UXtweak (zľava): Ľubomír Lajoš a Eduard Kuric (Zdroj: UXtweak)

Dobrý e-shop sa nepozná len podľa výhodných cien. Ale aj podľa toho, ako rýchlo v ňom nájdete produkt, ktorý hľadáte, či o ňom zistíte všetky informácie, ktoré potrebujete, a či celý proces nákupu prebehne bez zádrhov. V brandži sa tomu hovorí používateľský zážitok (User Experience – UX).

Expertom na túto špecifickú oblasť, ktorá je však základom úspechu v dnešnom digitálnom svete, je mladá slovenská firma UXtweak. Vyvíja softvérové nástroje, ktoré programátorom a analytikom pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok z ich webstránok, mobilných aplikácií či interných podnikových systémov.

Súvisiaci článok Tržby firmy Velitsovcov prudko vyleteli, covid nebol hlavný dôvod Čítajte 

„Každý používateľ má nejakú historickú skúsenosť. Keď sa dostane k niečomu, čo nepozná, začne hľadať to, na čo je zvyknutý. Ak to nenájde alebo nepochopí, prečo je to inak, začne byť frustrovaný. Preto treba všetko testovať – každý web, aplikáciu aj menu v mikrovlnke či v automobilovej navigácii,“ vysvetľuje zakladateľ UXtweaku, 37-ročný Eduard Kuric.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Jeho softvér využívajú desiatky firiem, bánk, vládnych úradov či univerzít z celého sveta. Firma vznikla v lete roku 2020, má za sebou solídny štart, no jej ďalší rozmach závisí aj od toho, či nájde vhodného investora, ktorý by ju podporil.

  • Príbeh spoločnosti UXtweak opisujeme v ďalšej časti seriálu Startup select. Prinášame v ňom príbehy šikovných Slovákov, ktorých nápady, inovatívne produkty či služby majú potenciál preraziť doma i v zahraničí.

V Guggenheimovom múzeu aj na MIT

Čo robí softvér UXtweaku, sa najlepšie ukazuje na príkladoch. Jedným z jeho zákazníkov je napríklad známe Guggenheimovo múzeum v New Yorku. Slovenským softvérom testuje organizáciu informácií na svojej webstránke – katalógy exponátov, otváracie hodiny, audionahrávky či pracovné ponuky.

Taiwanská odnož športového obchodného reťazca Decathlon zasa pomocou nástrojov UXtweaku vyhodnocovala, ako ľahko (alebo ťažko) dokážu zákazníci na e-shope nájsť požadované informácie.

„Zamerali sa napríklad na pomenovanie jednotlivých produktových kategórií a na zatrieďovanie položiek podľa očakávaní používateľov,“ dodáva Eduard Kuric.

Článok nájdete v júlovom čísle mesačníka INDEX. Už v predaji.Článok nájdete v júlovom čísle mesačníka INDEX. Už v predaji. (zdroj: Hej, Ty!)
Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Ilustračné foto.

Objavujú sa signály, že plyn začína byť príliš drahý pre priemysel a výrobu elektriny.


TASR 5 h
V Maďarsku postaví CATL svoju druhú európsku fabriku.

Fabrika firmy CATL za sedem miliárd eur prinesie Maďarsku dôležité know-how.


9 h
Nemecký kancelár Olaf Scholz.

Berlín sa snaží odbremeniť spotrebiteľov a zmierniť tak vplyv dodatočných poplatkov.


TASR 10 h
Minister práce Milan Krajniak.

Počas posledného roka klesol počet nezamestnaných o 38 654.


TASR 10 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Poľovnícka chata v obci Čifáre, v ktorej sa stretávali Robert Fico a spol.

Sťažnosť vyšetrovateľa Juhása zamietla prokurátorka, ktorá priťažila aj čurillovcom.


2 h
Sklamaný tréner Weiss.

Tréner Mostaru reagoval na trénera Slovana: Kolega Weiss je sebavedomý.


55m
V Maďarsku postaví CATL svoju druhú európsku fabriku.

Fabrika firmy CATL za sedem miliárd eur prinesie Maďarsku dôležité know-how.


8 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


57m
SkryťZatvoriť reklamu