SME

Zlepšujú nákupy v e-shopoch, odhalia poistné podvody. Slovákov poznajú aj na MIT

Startup UXtweak vyvíja softvér pre testovanie používateľskej skúsenosti.

Zakladatelia UXtweak (zľava): Ľubomír Lajoš a Eduard Kuric (Zdroj: UXtweak)

Dobrý e-shop sa nepozná len podľa výhodných cien. Ale aj podľa toho, ako rýchlo v ňom nájdete produkt, ktorý hľadáte, či o ňom zistíte všetky informácie, ktoré potrebujete, a či celý proces nákupu prebehne bez zádrhov. V brandži sa tomu hovorí používateľský zážitok (User Experience – UX).

Expertom na túto špecifickú oblasť, ktorá je však základom úspechu v dnešnom digitálnom svete, je mladá slovenská firma UXtweak. Vyvíja softvérové nástroje, ktoré programátorom a analytikom pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok z ich webstránok, mobilných aplikácií či interných podnikových systémov.

Súvisiaci článok Tržby firmy Velitsovcov prudko vyleteli, covid nebol hlavný dôvod Čítajte 

„Každý používateľ má nejakú historickú skúsenosť. Keď sa dostane k niečomu, čo nepozná, začne hľadať to, na čo je zvyknutý. Ak to nenájde alebo nepochopí, prečo je to inak, začne byť frustrovaný. Preto treba všetko testovať – každý web, aplikáciu aj menu v mikrovlnke či v automobilovej navigácii,“ vysvetľuje zakladateľ UXtweaku, 37-ročný Eduard Kuric.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Jeho softvér využívajú desiatky firiem, bánk, vládnych úradov či univerzít z celého sveta. Firma vznikla v lete roku 2020, má za sebou solídny štart, no jej ďalší rozmach závisí aj od toho, či nájde vhodného investora, ktorý by ju podporil.

  • Príbeh spoločnosti UXtweak opisujeme v ďalšej časti seriálu Startup select. Prinášame v ňom príbehy šikovných Slovákov, ktorých nápady, inovatívne produkty či služby majú potenciál preraziť doma i v zahraničí.

V Guggenheimovom múzeu aj na MIT

Čo robí softvér UXtweaku, sa najlepšie ukazuje na príkladoch. Jedným z jeho zákazníkov je napríklad známe Guggenheimovo múzeum v New Yorku. Slovenským softvérom testuje organizáciu informácií na svojej webstránke – katalógy exponátov, otváracie hodiny, audionahrávky či pracovné ponuky.

Taiwanská odnož športového obchodného reťazca Decathlon zasa pomocou nástrojov UXtweaku vyhodnocovala, ako ľahko (alebo ťažko) dokážu zákazníci na e-shope nájsť požadované informácie.

„Zamerali sa napríklad na pomenovanie jednotlivých produktových kategórií a na zatrieďovanie položiek podľa očakávaní používateľov,“ dodáva Eduard Kuric.

Článok nájdete v júlovom čísle mesačníka INDEX. Už v predaji. (zdroj: Hej, Ty!)Článok nájdete v júlovom čísle mesačníka INDEX. Už v predaji. (zdroj: Hej, Ty!)
Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C93QD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Startup select

Jozef Rodina, spoluzakladateľ startupu Airvolute, ktorý vyrába drony

Vďaka umelej inteligencii môže byť úplne samostatný, hovorí zakladateľ firmy Airvolute.


18
Súvisiace témy: Technológie
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Minister dopravy Jozef Ráž.

Vetva má zvýšiť komfort stovkám motoristov.


TASR 1
Donald Trump, titulka májového mesačníka INDEX.

Tipy na lacnejšiu hypotéku aj príbeh vyhnaného magnáta v májovom INDEXE.


10
Ilustračné foto.

Vysoké dotácie dostáva aj družstvo Babiša.


Ilustračné foto

Najvýhodnejšiu ponuku predložila spoločnosť Skanska SK.


TASR 2
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu