SME

Zlepšujú nákupy v e-shopoch, odhalia poistné podvody. Slovákov poznajú aj na MIT

Startup UXtweak vyvíja softvér pre testovanie používateľskej skúsenosti.

Zakladatelia UXtweak (zľava): Ľubomír Lajoš a Eduard Kuric (Zdroj: UXtweak)
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dobrý e-shop sa nepozná len podľa výhodných cien. Ale aj podľa toho, ako rýchlo v ňom nájdete produkt, ktorý hľadáte, či o ňom zistíte všetky informácie, ktoré potrebujete, a či celý proces nákupu prebehne bez zádrhov. V brandži sa tomu hovorí používateľský zážitok (User Experience – UX).

Expertom na túto špecifickú oblasť, ktorá je však základom úspechu v dnešnom digitálnom svete, je mladá slovenská firma UXtweak. Vyvíja softvérové nástroje, ktoré programátorom a analytikom pomáhajú zlepšovať používateľský zážitok z ich webstránok, mobilných aplikácií či interných podnikových systémov.

Súvisiaci článok Tržby firmy Velitsovcov prudko vyleteli, covid nebol hlavný dôvod Čítajte 

„Každý používateľ má nejakú historickú skúsenosť. Keď sa dostane k niečomu, čo nepozná, začne hľadať to, na čo je zvyknutý. Ak to nenájde alebo nepochopí, prečo je to inak, začne byť frustrovaný. Preto treba všetko testovať – každý web, aplikáciu aj menu v mikrovlnke či v automobilovej navigácii,“ vysvetľuje zakladateľ UXtweaku, 37-ročný Eduard Kuric.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Jeho softvér využívajú desiatky firiem, bánk, vládnych úradov či univerzít z celého sveta. Firma vznikla v lete roku 2020, má za sebou solídny štart, no jej ďalší rozmach závisí aj od toho, či nájde vhodného investora, ktorý by ju podporil.

  • Príbeh spoločnosti UXtweak opisujeme v ďalšej časti seriálu Startup select. Prinášame v ňom príbehy šikovných Slovákov, ktorých nápady, inovatívne produkty či služby majú potenciál preraziť doma i v zahraničí.

V Guggenheimovom múzeu aj na MIT

Čo robí softvér UXtweaku, sa najlepšie ukazuje na príkladoch. Jedným z jeho zákazníkov je napríklad známe Guggenheimovo múzeum v New Yorku. Slovenským softvérom testuje organizáciu informácií na svojej webstránke – katalógy exponátov, otváracie hodiny, audionahrávky či pracovné ponuky.

Taiwanská odnož športového obchodného reťazca Decathlon zasa pomocou nástrojov UXtweaku vyhodnocovala, ako ľahko (alebo ťažko) dokážu zákazníci na e-shope nájsť požadované informácie.

„Zamerali sa napríklad na pomenovanie jednotlivých produktových kategórií a na zatrieďovanie položiek podľa očakávaní používateľov,“ dodáva Eduard Kuric.

Článok nájdete v júlovom čísle mesačníka INDEX. Už v predaji.Článok nájdete v júlovom čísle mesačníka INDEX. Už v predaji. (zdroj: Hej, Ty!)
Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C93QD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu