Kým výrobné firmy a gastro podniky počas pandemických lockdownov počítali straty, prevádzkovatelia e-shopov sa tešili z razantných nárastov tržieb. To je však už zrejme minulosť.
Internetovým obchodom výrazne klesajú predaje, okrem Dedolesa čelia problémom aj ďalší prevádzkovatelia. K škrtom v posledných týždňoch pristúpil aj jeden z najväčších hráčov na trhu Alza.

Trh je v kŕči
Majiteľ Dedolesa Jaroslav Chrapko v rozhovore pre INDEX povedal, že e-commerce trh je v recesii: "Ideme do veľkých neistôt, rozpráva o tom celá biznisová komunita. Firmy prepúšťajú, znižujú sa im obraty, klesajú hodnoty akcií, svet je v logistickej kríze."
Podľa jeho slov situáciu ovplyvňujú spoločenské nálady: "Podľa prieskumov má 90 percent ľudí na Slovensku obavy z rastúcich cien, z ekonomickej krízy zapríčinenej vojnou. Takže ľudia šetria, trh je vo veľkej neistote a biznis medziročne poklesol."