Výstavba druhej etapy električkovej trate v bratislavskej mestskej časti Petržalka čelí len pár mesiacov po spustení problémom. Práce na úseku Bosákova – Janíkov dvor sa v posledných týždňoch obmedzili na prekládky inžinierskych sietí na budúcej trati.
Rozsiahlejšie stavebné práce brzdia skokové nárasty cien stavebných materiálov, hlavne ocele, železa, betónu, ale aj pohonných hmôt, v desiatkach percent.
Celkovú cenu zákazky zvýšili natoľko, že zhotoviteľ, Združenie NS MHD Petržalka, nie je ochotný pokračovať. Od magistrátu Bratislavy požaduje zmluvný dodatok, ktorý by zdvihol hodnotu kontraktu.

Uzatvorenie dodatku umožňuje májová novela zákona o eurofondoch, ktorá už prešla parlamentom. A aj Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) medzičasom vydal usmernenie, ktoré povoľuje zvýšenie verejných zákaziek až o 50 percent.
MIRRI: Mesto električku nedostavia
Združenie MHD Petržalka rozbehlo výstavbu trate za vysúťažených takmer 90 miliónov eur vlani v novembri. Okrem výrubu stromov a odstraňovania vrstvy zeminy sa v lokalite Janíkov dvor začalo aj s búraním tunela nedostavaného bratislavského metra.