Meškajúce a zrušené lety, stratená batožina či niekoľkohodinové čakanie na bezpečnostnú kontrolu na letisku znepríjemnili cestovanie nejednému dovolenkárovi.
Letecké spoločnosti sa vo veľkom ospravedlňujú. Pred dvoma rokmi museli pre pandémiu znižovať stavy, teraz zasa nedokážu tak rýchlo zohnať dostatok personálu, aby plynule vybavili všetkých cestujúcich.
Situáciu zhoršujú štrajky leteckého personálu, ktorý sa sťažuje na zlé pracovné podmienky, nadčasy a nízke platy. V posledných mesiacoch sa konajú po celej Európe, zasiahli Hamburg, Paríž, Brusel či Lisabon.

Na čo majú cestujúci nárok v prípade, ak let aerolínie náhle zrušia alebo niekoľko hodín mešká? Dá sa ochrániť pred zmeškaním letu z dôvodu dlhého čakania na kontrole a čo robiť, ak do cieľovej destinácie nepríde batožina?
INDEX odpovedá na najdôležitejšie otázky v súvislosti s problémami pri cestovaní leteckou dopravou.
Čo sa v článku dočítate:
- Zrušili mi let. Na čo mám nárok?
- V akej výške sa pohybuje odškodnenie?
- Môj let má meškanie. Aké sú moje práva a na koho sa mám obrátiť?
- Môj let posunuli na skorší čas. Nestihol som ho. Čo môžem robiť?
- Pre meškajúci let som nestihol nadväzujúci let. Aké mám možnosti?
- Letenku som kúpil v inej leteckej spoločnosti, než ktorá ma prepravila do cieľa. Ak nastane problém, ktorej mám adresovať svoju sťažnosť?
- Nestihol som let z dôvodu viac ako dve hodiny trvajúcej letiskovej kontroly. Nebola to však moja chyba, letisko nemá dosť personálu a nestíha vybavovať ľudí. Čo môžem robiť?
- Pobyt som si objednával cez cestovnú agentúru. Mám meškanie letu, respektíve jeho zrušenie riešiť cez ňu alebo priamo cez leteckú spoločnosť?
- Ako môžem predísť strate batožiny?
- Moja batožina sa stratila. Na koho sa mám obrátiť a čo môžem žiadať?
- Stratenú batožinu mi mal dopravca doručiť priamo do hotela. Ani po troch dňoch sa tak nestalo. Odchádzam preč, čo mám robiť?
- Na koho sa mám obrátiť, ak podľa mňa letecká spoločnosť neplnila svoje povinnosti?
1. Zrušili mi let. Na čo mám nárok?
Ak dôjde k zrušeniu letu, letecká spoločnosť musí cestujúcemu priamo na letisku zabezpečiť jednu z troch možností.