Služby ako vyhrievanie sedadiel alebo volantu, asistent diaľkových svetiel alebo lepší obsah infotainmentu na palubovke. Trendy v automobilovom priemysle sa nepretržite vyvíjajú a automobilky súbežne hľadajú nové obchodné cestičky ako zarobiť. Jednou z možností je predplatné služieb v kabíne auta.
Ľudia už bežne platia predplatné za online spravodajstvo, pozerajú filmy na Netflixe alebo si predplácajú možnosť počúvať hudbu na Spotify. Svetové značky automobiliek sa streamovacími službami inšpirovali a zdá sa, že našli nový kanál, ako od zákazníkov pravidelne inkasovať aj po predaji auta.
Ide čiastočne o reakciu na čoraz vyššie náklady na produkciu áut, ktoré nesúvisia len s prechodom na elektromobilitu a zvyšovaním nákladov na materiály, ale aj s plnením prísnych emisných noriem a povinnej výbavy, ktorá má zvýšiť bezpečnosť na cestách.
BMW vyvolalo rozpaky
Kontroverziu pred niekoľkými týždňami vyvolala mníchovská automobilka BMW, ktorá si pýta za vyhrievané sedadlá od kórejských zákazníkov 18 eur mesačne. Keďže nové modely bavorákov stoja nemalé peniaze, ide o poplatok, ktorý vodičov irituje.
Automobilka im ponúkla alternatívne cenové balíčky. Pokiaľ bude chcieť majiteľ auta využívať vyhrievanie sedadiel celoročne zaplatí 176 eur. BMW ponúka aj trojročné predplatné za 283 eur. Zákazníci, ktorí si nechcú službu predplácať, majú možnosť zaplatiť jednorazovo 406 eur a doplnková výbava im ostane aktivovaná bez časového rámca.