SME
Piatok, 7. október, 2022 | Meniny má Eliška

Fungujúce úseky D4 a R7 v Bratislave a okolí by mali prejsť kolaudáciou do konca roka

Projekt zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcii, kompletne celý je v prevádzke necelý rok.

Snímka z výstavby diaľnice D4.Snímka z výstavby diaľnice D4. (Zdroj: TASR/Michal Svítok)

BRATISLAVA. Vybudované úseky nultého, juhovýchodného obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí hlavného mesta v rámci PPP projektu sú momentálne v predbežnom užívaní.

Pokračujúce kolaudačné konanie by malo byť podľa očakávania ukončené do konca tohto roka.

Informovala o tom vo štvrtok spoločnosť D4R7 Construction, s.r.o., ktorá zastrešovala výstavbu R7 a D4 v celkovej dĺžke 59 kilometrov.

Prínos pre obce pri Bratislave

Projekt zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcii, kompletne celý je v prevádzke necelý rok. Koncesionárom je na tridsať rokov ZeroBypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlostná cesta R7 urýchlila cestu autom v smere od Šamorína do centra metropoly približne o polovicu. Okrem skrátenia jazdného času sa podľa zhotoviteľa zásadne zlepšila úroveň a bezpečnosť cestovania, pre obce Rovinka a Dunajská Lužná či mesto Šamorín priniesla R7 úľavu od tranzitnej dopravy.

K skráteniu jazdy prispelo aj jedno z najväčších súmostí v strednej Európe v celkovej dĺžke takmer tri kilometre, jeho hlavnou časťou je Lužný most.

Šiesty bratislavský most ponad Dunaj vedie medzi Rusovcami a Ketelcom, teda na úseku D4 Bratislava, Petržalka - Bratislava, Juh. Vďaka tomu sa o polovicu odľahčila nákladná doprava na najvyťaženejšom diaľničnom Prístavnom moste na D1.

Úseky na trase R7 Bratislava, Nivy - Bratislava, Juh - Šamorín, západ - Holice v dĺžke 32 kilometrov a D4 Bratislava, Jarovce - Petržalka - Bratislava, Juh - Podunajské Biskupice - Vrakuňa - Vajnory - Rača v dĺžke 27 kilometrov odovzdávali do užívania motoristom postupne od júla 2020 do novembra 2021. R7 a D4 sú teda kompletne v prevádzke necelý rok, vzájomne sú prepojené v križovatke Bratislava, Juh.

SkryťVypnúť reklamu

Množstvo povolení

Spomínané stavebné konzorcium so zastúpením španielskej firmy Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau stavalo úseky od roku 2016, pôvodne ich malo všetky dokončiť počas roka 2020.

„Na jednotlivých úsekoch intenzívne pracovalo viac ako 1 500 ľudí a 300 subdodávateľov. Projekt si vyžadoval obrovské množstvo environmentálnych a administratívnych povolení a súhlasov,“ uviedol zhotoviteľ D4R7 Construction.

„Ide o najúspešnejší projekt výstavby ciest spĺňajúci tak slovenské ako aj európske štandardy, vybudovaný za historicky najkratší čas v porovnaní s inými podobnými projektami na Slovensku,“ dodalo konzorcium.

Výstavbu stále chýbajúceho prepojenia D4 a D1, bez ktorého nie je projekt D4 a R7 plnohodnotný, zabezpečí Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava - Triblavina.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálne ešte trvá tender na výber zhotoviteľa, diaľničiari z pôvodne štyroch ponúk predbežne vybrali poľskú spoločnosť Budimex, no Úrad pre verejné obstarávanie ešte skúma námietky proti vyhodnoteniu ponúk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (7. 10. 2022)
USD 0.986
AUD 1.526
CZK 24.479
JPY 142.680
CAD 1.348
GBP 0.876
HUF 422.590
PLN 4.851
CHF 0.971
SEK 10.873

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  3. Náklady na domácnosť pomôže ušetriť aj kompostér FoodCycler
  4. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  5. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  6. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  1. Dizajnový krb či krbové kachle? Šetriť dokážu obe
  2. Láka na dvadsať kilometrov pláží. Varadero má aj ďalšie tromfy
  3. Biometricky presné progresívne okuliarové šošovky Rodenstock
  4. S Alžbetou II. odchádza aj kus osobných dejín Britov
  5. Kedysi boli takéto šóry na práčku PHILCO. Dnes ju môžete VYHRAŤ!
  6. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  7. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  8. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 21 960
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 827
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 267
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 6 438
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 015
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 089
  7. Dochádzate do Bratislavy? Auto nechajte doma 3 306
  8. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami 3 014

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  3. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  4. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  8. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 509
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 310
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 843
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 248
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 842
  7. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 819
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Zamestnankyňa Volkswagenu umiestňuje logo na auto Porsche Taycan.

Porsche má trhovú hodnotu približne 85 miliárd eur.


TASR 15 h

Dôvodom sú obavy o dodávky komodity pre očakávaný tvrdý súboj o skvapalnený zemný plyn.


TASR 15 h
Ilustračná fotografia.

Je nutné znížiť spotrebu o približne 20 percent, inak dôjde počas zimy k núdzovej situácii v súvislosti s plynom.


TASR 16 h
Jozef Ryník

Európske hodnoty by sme nemali zahadzovať pre trochu tepla z chladného Ruska.


5. okt

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  3. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  4. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  8. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 5 509
  2. Matúš Lazúr: Koľko rôznych "dedečkov" s platmi ako minister živíme z našich daní v rôznych organizáciách napojených na štátne peniaze ? 5 310
  3. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 843
  4. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 248
  5. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 4 063
  6. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 842
  7. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 2 831
  8. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 819
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu