SME
Štvrtok, 29. september, 2022 | Meniny má Michal, Michaela

Fungujúce úseky D4 a R7 v Bratislave a okolí by mali prejsť kolaudáciou do konca roka

Projekt zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcii, kompletne celý je v prevádzke necelý rok.

Snímka z výstavby diaľnice D4.Snímka z výstavby diaľnice D4. (Zdroj: TASR/Michal Svítok)

BRATISLAVA. Vybudované úseky nultého, juhovýchodného obchvatu Bratislavy na diaľnici D4 a rýchlostnej cesty R7 v okolí hlavného mesta v rámci PPP projektu sú momentálne v predbežnom užívaní.

Pokračujúce kolaudačné konanie by malo byť podľa očakávania ukončené do konca tohto roka.

Informovala o tom vo štvrtok spoločnosť D4R7 Construction, s.r.o., ktorá zastrešovala výstavbu R7 a D4 v celkovej dĺžke 59 kilometrov.

Prínos pre obce pri Bratislave

Projekt zahŕňa 14 križovatiek a 122 mostných konštrukcii, kompletne celý je v prevádzke necelý rok. Koncesionárom je na tridsať rokov ZeroBypass Limited na čele so španielskou spoločnosťou Cintra.

SkryťVypnúť reklamu

Rýchlostná cesta R7 urýchlila cestu autom v smere od Šamorína do centra metropoly približne o polovicu. Okrem skrátenia jazdného času sa podľa zhotoviteľa zásadne zlepšila úroveň a bezpečnosť cestovania, pre obce Rovinka a Dunajská Lužná či mesto Šamorín priniesla R7 úľavu od tranzitnej dopravy.

K skráteniu jazdy prispelo aj jedno z najväčších súmostí v strednej Európe v celkovej dĺžke takmer tri kilometre, jeho hlavnou časťou je Lužný most.

Šiesty bratislavský most ponad Dunaj vedie medzi Rusovcami a Ketelcom, teda na úseku D4 Bratislava, Petržalka - Bratislava, Juh. Vďaka tomu sa o polovicu odľahčila nákladná doprava na najvyťaženejšom diaľničnom Prístavnom moste na D1.

Úseky na trase R7 Bratislava, Nivy - Bratislava, Juh - Šamorín, západ - Holice v dĺžke 32 kilometrov a D4 Bratislava, Jarovce - Petržalka - Bratislava, Juh - Podunajské Biskupice - Vrakuňa - Vajnory - Rača v dĺžke 27 kilometrov odovzdávali do užívania motoristom postupne od júla 2020 do novembra 2021. R7 a D4 sú teda kompletne v prevádzke necelý rok, vzájomne sú prepojené v križovatke Bratislava, Juh.

SkryťVypnúť reklamu

Množstvo povolení

Spomínané stavebné konzorcium so zastúpením španielskej firmy Ferrovial Agroman a rakúskeho Porr Bau stavalo úseky od roku 2016, pôvodne ich malo všetky dokončiť počas roka 2020.

„Na jednotlivých úsekoch intenzívne pracovalo viac ako 1 500 ľudí a 300 subdodávateľov. Projekt si vyžadoval obrovské množstvo environmentálnych a administratívnych povolení a súhlasov,“ uviedol zhotoviteľ D4R7 Construction.

„Ide o najúspešnejší projekt výstavby ciest spĺňajúci tak slovenské ako aj európske štandardy, vybudovaný za historicky najkratší čas v porovnaní s inými podobnými projektami na Slovensku,“ dodalo konzorcium.

Výstavbu stále chýbajúceho prepojenia D4 a D1, bez ktorého nie je projekt D4 a R7 plnohodnotný, zabezpečí Národná diaľničná spoločnosť, a. s., (NDS) v rámci rozšírenia úseku D1 Bratislava - Triblavina.

SkryťVypnúť reklamu

Aktuálne ešte trvá tender na výber zhotoviteľa, diaľničiari z pôvodne štyroch ponúk predbežne vybrali poľskú spoločnosť Budimex, no Úrad pre verejné obstarávanie ešte skúma námietky proti vyhodnoteniu ponúk.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na Index

KURZY

Koľko dostanem za 1 euro (29. 9. 2022)
USD 0.957
AUD 1.492
CZK 24.650
JPY 138.390
CAD 1.316
GBP 0.903
HUF 411.720
PLN 4.804
CHF 0.944
SEK 10.919

Zobraziť kompletný kurzový lístok

Inzercia - Tlačové správy

  1. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  2. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  6. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil
  7. Takto si nastavíte, aby vám maily od SME nekončili v spame
  8. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech
  1. SITA Slovenská tlačová agentúra zlepšuje dostupnosť služieb
  2. 4 veci, na ktoré si treba dať pozor pri zateplení šikmej strechy
  3. 5 príkladov, kedy banke nejde len o peniaze
  4. Atos má „platinovú“ medailu EcoVadis za postoj k udržateľnosti
  5. Jablone prinášajú už tretiu úrodu. A je rovnako bohatá.
  6. Školy môžu získať podporu pre zelené projekty
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo
  8. Jednodňovú zdravotnú starostlivosť preferujú lekári aj pacienti
  1. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 11 315
  2. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 8 152
  3. Riskovali viac než iní. Jeden z nich sa slávy nedožil 4 553
  4. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 3 740
  5. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 3 677
  6. Digitálne dvojča v Konštrukta-TireTech 3 520
  7. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 219
  8. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 601

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  3. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  4. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  8. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 165
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 11 636
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 856
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 095
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 608
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 512
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 496
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 295
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Plyn uniká z potrubí na štyroch miestach.

Po Nord Streame sa útokov obáva aj Nórsko.


2 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová.

Matovič sám ukázal, prečo by mal byť odvolaný.


5 h
Nákladiak Avia sa stal koloritom československých ciest.

Jej príbeh opisujeme v seriáli Made in Czechoslovakia.


26. sep
Príchod záchranárov po kolapse poslanca OĽaNO Jána Kerekrétiho.

Hlasovať sa bude v utorok o 11-tej.


a 3 ďalší 9 h

Neprehliadnite tiež

Zľava nemecký minister hospodárstva Robert Habeck, cez videohovor kancelár Olaf Scholz a vpravo minister financií Christian Lindner.

Nemecko neočakáva ďalšie dodávky plynu z Ruska.


TASR 1 h
Štefan Czucz

Podnikateľ bol považovaný za mecenáša SMK, neskôr za vplyvného muža v pozadí strany Most-Híd.


27. sep
Logo podcastu Index

Problémom je vysoká zadlženosť, ale aj podliehanie spotrebným trendom.


a 1 ďalší 10 h
Ilustračná fotografia.

Spoločnosti očakávajú mierne zdržania.


TASR 23 h

Blogy SME

  1. Jozef Drahovský: Budú od januára jazdiť kamióny po diaľniciach bez platenia mýta?
  2. Jozef Drahovský: Zákaz nedeľného predaja, cirkev, ego a zdravý rozum
  3. Adam Austera: Ako sa aktuálne darí najvýznamnejším dodávateľom vakcín proti Covid-19?
  4. INESS: Lieky bude treba platiť inak
  5. Martin Sústrik: Lesk a bieda vedy: Jedlo zo vzduchu
  6. Janka Bittó Cigániková: Takto by sme nemocnice (nie len) z plánu obnovy riešili my
  7. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  8. Jiří Ščobák: Odporúča sa zobrať dnes hypotéku? Ako myslia a čo robia banky na Slovensku?
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 14 165
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 11 636
  3. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 9 856
  4. Matúš Lazúr: Čo bude špendlíkom ktorý spôsobí prasknutie realitnej bubliny? 7 095
  5. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 608
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 512
  7. Ján Valchár: Mohylizácia ruských brancov. Presne podľa plánu. 3 496
  8. Marek Strapko: Irán vs. Rusko 3 295
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu