Keď cestujete loďou z Bratislavy do Viedne, vystúpite v peknom prístave v centre rakúskeho hlavného mesta. Koniec plavby v opačnom smere, teda vylodenie v hlavnom meste Slovenska, môže byť pre niektorých turistov kultúrny šok.
Osobný prístav v Bratislave je ako vystrihnutý z čias socializmu, výzorovo aj službami. Štátna akciovka Verejné prístavy sľubuje zmenu a investície do modernizácie.
Začína však zvýšením poplatkov za využitie prístavných mól a kotvenie lodí. Navyše, pomery na bratislavskom nábreží určujú aj ďalšie, súkromné subjekty a bez ich pričinenia sa jeho podoba veľmi nezmení.

Vo Viedni a Budapešti čoraz drahšie
Zvýšenie prístavných poplatkov od začiatku augusta zdôvodňuje riaditeľ Verejných prístavov Zoltán Ács rastom osobných nákladov a cien energií, ako aj miestnych daní.
Spôsob výpočtu poplatkov sa nemení. Poplatok za umiestnenie plávajúceho zariadenia (pontónu) v osobnom a nákladnom prístave sa naďalej účtuje za štvorcový meter na 24 hodín. Rovnako druhý poplatok, za denný pobyt výletnej alebo kajutovej lode - teda pristátie, sa určuje podľa jej rozlohy, za štvorcový meter na deň.
Poplatok za denný pobyt lode sa zvýšil z jedného centa na 1,5 centa za štvorcový meter na deň. Na prvý pohľad to nie je veľa, ale pri veľkých výletných lodiach, ktoré sú dlhé niekoľko desiatok metrov, pôjde o dosť peňazí. Pre úplnosť, lode plaviace sa pod slovenskou vlajkou budú mať zľavu, a to päť hodín státia zadarmo.