Menšie balenie ako v minulosti, no cena rovnaká. Taká je skúsenosť mnohých zákazníkov z celého sveta, ktorí sa v posledných mesiacoch vybrali do potravín či do drogérie.
Menšie škatule od cereálií, viditeľne užšie fľaše sýtených nápojov, ale aj chýbajúce rolky toaletného papiera v maxi baleniach začali zaplavovať sociálne siete a spotrebiteľské portály už pred letom. Prvé prípady sa začínajú objavovať už aj na Slovensku.
Odborníci hovoria, že ide o shrinkfláciu - jav, pri ktorom sa výrobcovia z dôvodu rastúcich nákladov a konkurenčného boja radšej uchýlia k zmenšeniu balenia, akoby mali zvyšovať cenu výrobku. Podobné praktiky sa pritom objavujú zakaždým, keď ekonomika čelí celosvetovej kríze.
Čo sa v článku dozviete:
- Ktoré výrobky potichu zmenšujú balenia a zachovávajú cenu?
- Prečo k tomuto kroku obchodníci pristupujú?
- Čo sledovať, aby ste sa podobnému obchodnému ťahu vyhli?
- Kedy sa veľkosť pri rovnakej cene môže zmeniť a nie je to obchodný ťah?