Po skončení letných dovoleniek sa ľudia na jeseň znova pustili do nakupovania. Zošity a školské pomôcky, oblečenie či topánky na jeseň a zimu alebo už v predstihu vianočné darčeky išli niektorí znova nakúpiť osobne.
„Niektoré e-shopy boli pri príchode pandémie presvedčené, že ľudia sa naučili nakupovať na internete a do kamenných predajní sa už nevrátia. Dnes však vidíme, že sa vrátili,“ hovorí Alexander Jančo, výkonný riaditeľ spoločnosti Packeta na Slovensku.
Slovenské e-shopy podľa neho predpokladajú pokles objednávok za posledný štvrťrok približne o desatinu. Napriek ťažkostiam však nezúfajú.
„Inflácia a pokles reálnych miezd motivuje ľudí hľadať cenovo výhodnejšie nákupy. A tie nájdu najmä na internete,“ podotkol Jančo.
Zákazníci si často porovnávajú ceny jednotlivých e-shopov. „Nákupy na internete nepodliehajú v takej veľkej miere emóciám v porovnaní s kamennými predajňami,“ dodáva.
Boja sa dvíhať ceny, tak potichu zmenšujú balenia. Scvrkla sa aj čokoláda Figaro ČítajteZároveň platí, že pre obmedzenia počas pandémie si internetové obchody vyskúšalo veľa nových zákazníkov.
„Mnohí z nich, keď objavili výhody online nakupovania, pri ňom aj ostali,“ skonštatovala Andrea Bačíková, marketingová manažérka doručovacej spoločnosti DPD.
Vianoce bez rekordu?
Záver roka býval z pohľadu online predajov a tiež doručovania nákupov typický prekonávaním rekordov z minulosti. Tento rok to môže byť inak.