Ľudia, ktorí pracujú v Bratislave a bývajú v „satelitnej“ obci pri Senci, pričom namiesto vlastného auta využívajú verejnú dopravu, často kombinujú vlak s autobusom.
Stačí im na to jeden cestovný lístok a ak vlak mešká, autobus by mal naň istý čas čakať. Je to princíp integrovanej dopravy, ktorú v Bratislavskom kraji zaviedli pred niekoľkými rokmi. Podobne to funguje aj v ďalších VÚC.

Štát chce tento model rozšíriť, aby zjednodušil verejnú dopravu aj za hranicami samosprávnych krajov. Zabezpečiť to má zákon, ktorý pripravuje ministerstvo dopravy.
Čo sa v článku dočítate
- Ako sa má zjednotiť kvalita cestovania na celom Slovensku?
- Zavedú sa jednotné cenníky naprieč krajinou?
- Aké nové celky integrovanej dopravy vzniknú?
- Čo znamená, že štát chce cestujúcim garantovať prestupy?
Čo sa má zmeniť
Keď chce cestujúci z obce pri Humennom navštíviť rodinu v dedine na Záhorí, vystrieda viacero dopravných prostriedkov od viacerých dopravcov. Každý má iný lístok, ceny či zľavy pre študentov.