Ľudia, ktorí pracujú v Bratislave a bývajú v „satelitnej“ obci pri Senci, pričom namiesto vlastného auta využívajú verejnú dopravu, často kombinujú vlak s autobusom.
Stačí im na to jeden cestovný lístok a ak vlak mešká, autobus by mal naň istý čas čakať. Je to princíp integrovanej dopravy, ktorú v Bratislavskom kraji zaviedli pred niekoľkými rokmi. Podobne to funguje aj v ďalších VÚC.
Na vlakovú linku do Komárna sa vrátia Česi. RegioJet to už však nebude ČítajteŠtát chce tento model rozšíriť, aby zjednodušil verejnú dopravu aj za hranicami samosprávnych krajov. Zabezpečiť to má zákon, ktorý pripravuje ministerstvo dopravy.
Čo sa v článku dočítate
- Ako sa má zjednotiť kvalita cestovania na celom Slovensku?
- Zavedú sa jednotné cenníky naprieč krajinou?
- Aké nové celky integrovanej dopravy vzniknú?
- Čo znamená, že štát chce cestujúcim garantovať prestupy?
Čo sa má zmeniť
Keď chce cestujúci z obce pri Humennom navštíviť rodinu v dedine na Záhorí, vystrieda viacero dopravných prostriedkov od viacerých dopravcov. Každý má iný lístok, ceny či zľavy pre študentov.