Autor je analytikom spoločnosti XTB.
V posledných rokoch by sme asi vo svete nenašli dve firmy, o ktorých by sa v korporátnom svete písalo viac ako o Tesle a Apple.
Apple si za roky svojej existencie vybudoval ekosystém, vďaka ktorému má nad fungovaním na internete obrovskú moc. To sa Elonovi Muskovi, ktorý je riaditeľom automobilky Tesla a po novom aj sociálnej siete Twitter, nepáči.
Twitter je jedným z dôvodov, prečo sa Musk pustil do firmy Apple a jej riaditeľa Tima Cooka.

Sága sa začala stiahnutím reklamy
Celá sága sa začala tým, že Apple stiahol z tejto sociálnej siete väčšinu svojej reklamy. Reklama je pre Twitter zdrojom príjmov a Apple je momentálne najväčšia americká spoločnosť, ktorá na účely marketingu vynakladá obrovské množstvo peňazí. Len na Twitteri od začiatku roka minula na tento účel okolo 40 miliónov dolárov.
Viacero svetových reklamných agentúr upozornilo svojich klientov, aby zvážili pozastavenie inzercie na tejto sociálnej sieti. Dôvodom majú byť niektoré kontroverzné rozhodnutia Elona Muska, rastúci objem zle moderovaného obsahu, nenávistných komentárov či obavy o schopnosť firmy efektívne reklamu cieliť po personálnych čistkách. Pravdepodobne aj kvôli týmto dôvodom Apple väčšinu svojej reklamy na Twitteri pozastavil.