Slovenské mestá sa v minulosti zbavili svojich autobusových staníc. Zvyčajne ich predali firmám, ktoré podnikali v autobusovej doprave, teda SAD-kám, alebo obchodníkom s nehnuteľnosťami. A niekedy skončili aj v rukách kontroverzných podnikateľov.
Rôzny je aj aktuálny stav autobusových staníc. Niektoré sú opravené a zmodernizované s peknými nástupišťami, zastrešené. Z ďalších sa stali nákupné centrá, kde chodia aj autobusy. No sú aj také, o ktoré sa ich majiteľ poriadne nestará a využíva ich len ako prostriedok na to, aby na ne čerpal verejné peniaze.
INDEX sa pozrel na niektorých majiteľov autobusových staníc a prináša prehľad pozitívnych aj negatívnych príkladov, ako sa dá s priestorom pre cestujúcich podnikať.
V článku sa dozviete:
- Nitra: Koľko stála renovácia
- Žilina: Aké plány má George Trabelssie a aké radnica
- Trenčín: Či tam vznikne nový Vlak-Bus-Shopping
- Vrútky: Čo bude nové okrem poplatkov
- Bratislava: Prečo sa autobusy presunuli do podzemia
- Banská Bystrica: Ako sa mesto naťahovalo s developerom
- Košice: Prečo sa stanica tak skoro nezmení
- Piešťany prešli rekonštrukciou, ktoré ďalšie mesto Arrivy je na rade
Nitra: renovácia sa predražila
Autobusovú stanicu v Nitre vlastní nemecká firma Arriva, ktorá v Nitrianskom kraji zároveň poskytuje prímestskú dopravu. V roku 2019 dokončila jej renováciu, investovala do elektronických informačných tabúľ, bezbariérových nástupísk, zastrešenia a inteligentného osvetlenia. Priestor stanice je doplnený o oddychové zóny so zeleňou.
Oprava stanice mala podľa pôvodných odhadov stáť dva milióny eur, v priebehu rekonštrukcie sa však náklady zvýšili až na 3,5 milióna.