Podľa štatistík Slovnaftu boli vlani priemerné ceny pohonných látok na Slovensku o 50 centov na liter nižšie než v západnej Európe.
Tento nepomer pretrváva aj v tomto roku, hoci je o niečo menší. Kým napríklad v Nemecku sa liter benzínu či nafty na pumpách predáva za 1,80 eura za liter, na Slovensku je to o dvadsať centov menej.
Motoristom tento fenomén určite vyhovuje, no prevádzkovateľom menších sietí čerpacích staníc spôsobuje finančné problémy.
Marian Tóth, šéf spoločnosti TaM trans spedition, ktorá stojí za čerpačkami TAM Autohof, v tom vidí nekalé praktiky dominantného hráča na trhu. Ten kontroluje nielen výrobu pohonných látok, ale z časti aj ich maloobchodný predaj.
V článku sa dozviete:
- V čom dominantný hráč podľa konkurenta zneužíva svoje postavenie na trhu
- Ako na to reaguje Slovnaft
- Či si majitelia čerpačiek dokážu zohnať palivá z iných zdrojov
- Ako im v biznise pomáha predaj občerstvenia a iného sortimentu
Podnet na Protimonopolný úrad
Tóth tvrdí, že Slovnaft na svojich pumpách umelo udržuje nízke ceny nafty a benzínu, ktorým sa menší hráči, ak chcú byť pre motoristov zaujímaví, musia prispôsobiť.
"Slovnaft vo svojej rafinérii vytvára zisk z výroby motorovej nafty, z ktorého potom dotuje stratovú sieť svojich čerpacích staníc," hovorí Tóth s tým, že pre konkurenciu, ktorá takéto možnosti nemá, je to likvidačné.
"Nezničí nás zo dňa na deň, ale je to systematický proces," dodáva.