SME

Kráľ Horehronia nechce byť radový privatizér. Aký je príbeh Vladimíra Sotáka?

Kritizuje politikov, ale s Ficom sa kamaráti.

Horehronský kráľ, pán či barón, ale aj slovenský Baťa. Aj také prezývky má majiteľ Železiarní Podbrezová Vladimír Soták.

V médiách sa v posledných rokoch zviditeľnil expresívnymi výlevmi a ostrou kritikou niektorých politikov. Často sa staval do pozície autority, ktorá poukazuje na neprávosti a nespravodlivosti. Táto pozícia je Sotákovi vlastná.

K podbrezovským železiarňam sa dostal prostredníctvom privatizácie pred tridsiatimi rokmi. No keďže podnik dodnes prosperuje, vyhýba sa hanlivej prezývke "privatizér". Skôr naopak, patrí k najrešpektovanejším manažérom v slovenskom priemysle.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

"Chcem viac zarábať"

Hutníctvo a horehronské železiarne sa vinú celou Sotákou profesijnou kariérou. Touto cestou sa vydal vlastne už ako tínedžer. Narodil sa v Sobranciach, po základnej škole nastúpil na Strednú priemyselnú školu hutnícku v Snine a po nej v roku 1979 absolvoval Hutnícku fakultu Vysokej školy technickej v Košiciach.

Už v tom čase mal skúsenosti s prácou v Železiarňach Podbrezová, praxoval tam ako technológ. Do podniku sa vrátil aj po základnej vojenskej službe, ale predchádzajúcu pozíciu nechcel. Mal už rodinu a ako sám spomína, chcel zarábať viac.

Súvisiaci článok Ako dal Glváčov kamarát krídla J&T a dobyl Tatry? Príbeh Igora Rattaja Čítajte 

"Požiadal som vedenie fabriky, aby ma zaradilo na miesto robotníka. Nechcel som robiť za smiešne peniaze ako inžinier, keď ako kalič som mohol zarobiť, a aj som zarobil, dvakrát toľko. Bola to dobrá skúsenosť," hovoril v roku 2015 pre Trend. Podľa jeho slov by na "úradníckej" pozícii zarobil 1700 korún mesačne, kým v kaliarni bral 3500 korún.

Vedenie podniku však Vladimíra Sotáka čoskoro preradilo na pozíciu adekvátnu jeho vzdelaniu. Stal sa vedúcim bezpečnosti a hygieny práce. "Ešte aj dnes je na všetkých metodických usmerneniach a príkazoch môj podpis z toho obdobia. Poriadok, ktorý vidíte na pracoviskách, tu bol aj za socializmu. Mnohí mi to neveria," chválil sa s odstupom času.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C9K32 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Magnáti

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Rafinéria Garyville v meste Marathon na juhu Louisiany.

Najviac by utrpeli firmy z automobilového sektora a ich dodávatelia.


SITA 14
Sídlo medzinárodnej ratingovej agentúry Fitch Ratings v New Yorku.

Slovensko má vo Fitch horšiu známku než v S&P.


TASR 1
Oliver Blume, šéf koncernu Volkswagen.

Divízia Porsche má finančné problémy už niekoľko rokov.


TASR
Warren Buffett.

Reporty prezradili, čomu veria top investori z Wall Street.


SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu