SME
Piatok, 2. jún, 2023 | Meniny má Xénia, Oxana

Šéf diskontu Pepco: Bratislava nie je pre nás silným trhom, ľudia tu majú viac peňazí

Výpredaje majú len dvakrát do roka.

Šéf diskontného obchodného reťazca Pepco Milan Drahoš. (Zdroj: Maňo Štrauch)

Obchodná sieť Pepco je lídrom v segmente textilných diskontov. Na Slovensku má 139 predajní a chce ďalej expandovať.

Jej tržby kontinuálne rastú, vlani presiahli 126 miliónov eur. Zdá sa, že aj covidová pandémia mala na jej biznis napokon len obmedzený negatívny dosah.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Reťazec oslovuje predovšetkým ženy s deťmi, ktoré hľadajú lacné produkty v cene niekoľkých eur. Jeho biznis model narúša subjektívne vnímanie inflácie, keďže sa mu darí udržiavať ceny na nízkych úrovniach.

„Textil je sortiment, pri ktorom vieme vyššie náklady na isté obdobie absorbovať ukrojením marží. Samozrejme, robíme to s víziou, že o pol roka sa niektoré faktory, ktoré tlačia na zdražovanie, vrátia do zabehnutých koľají,“ vysvetľuje v rozhovore pre INDEX manažér Pepca pre Slovensko a Česko Milan DRAHOŠ.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Pepcu plynulo rastú tržby, ale vlani ste zažili pomerne výrazný, 15-percentný prepad zisku. Čo sa stalo?

Tržby nám rastú, pretože otvárame nové predajne. Pokles zisku súvisel s tým, že sme v decembri 2021 mali pre pandémiu zatvorené obchody (Pepco má finančný rok od októbra do septembra nasledujúceho roka – pozn. red.).

Ostali nám fixné náklady, teda nájom, prevádzkové náklady a mzdy, ale prišli sme o najlepší mesiac v roku, v ktorom sa generujú väčšie zisky. Nesplnili sme síce finančný plán, no spôsobil to faktor, ktorý sme nevedeli ovplyvniť.

Vyššie náklady dokážeme istý čas absorbovať

Podpisuje sa pod pokles ziskovosti už aj inflácia a s ňou súvisiaca zmena spotrebiteľského správania?

V prostredí, keď sa zdražuje všetko, pociťujeme nižšiu frekvenciu nákupov. Ľudia majú v nákupných košíkoch menej položiek.

Poviem to na príklade. Nedávno bol Valentín. Zákazníci pri tejto príležitosti nakupujú napríklad sviečky a iné dekorácie. V minulosti mali v košíku päť položiek, tento rok len tri.

Zákazníci sa viac zameriavajú na nákup toho, čo nevyhnutne potrebujú, prípadne sa snažia zmestiť do svojho rozpočtu. Podobné správanie vidieť aj v susedných krajinách, kde Pepco pôsobí, netýka sa to len Slovenska.

Článok nájdete v marcovom vydaní časopisu INDEX. Výhodne si ho predplaťte. Článok nájdete v marcovom vydaní časopisu INDEX. Výhodne si ho predplaťte. (zdroj: Maňo Štrauch)

Takže ľudia šetria.

Áno, začalo sa to prejavovať aj v rozdielnosti tržieb v jednotlivých týždňoch. Oproti minulosti sa prehĺbil rozdiel v tržbách v týždňoch okolo 10. až 15. v mesiaci, keď ľudia dostávajú výplatu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Akému sortimentu sa vo vašich predajniach najviac darí?

Silným pilierom je detské oblečenie, bytové dekorácie a doplnky. Významný je aj sortiment dámskeho oblečenia a hračiek. Pánske odevy skôr dopĺňajú ponuku pre celú rodinu. Tomuto rozdeleniu je prispôsobená aj predajná plocha.

Typicky k nám prichádza žena, ktorá v prvom rade nakupuje pre dieťa, potom pre seba, pre svoju domácnosť a nakoniec pre muža. Keď má nakúpené pre dieťa, kúpi si niečo aj pre seba. Napríklad sviečku, tričko. Je to pre ňu ako darček za dobrú cenu, ktorý neohrozí jej rozpočet.

Takisto ste v uplynulých mesiacoch zvyšovali ceny?

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vývoz zaznamenali v 17 lekárňach v Bratislavskom, Nitrianskom, Banskobystrickom, Prešovskom a Košickom kraji.


TASR 8m
Vínna pivnica v komplexe Chateau Viničky.

Vinárstvo profitovalo najmä z lokality.


19 h
Zetor Crystal

Brnianskemu Zetoru sa finančne nedarí.


22 h
Farmár Oravec pred budovou košických súdov vo februári 2019.

Prehral spor za výroky pred súdom.


1 h
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu