BRATISLAVA. Aplikácia pomáhajúca deťom s rekonvalescenciou, linka pre utečencov z Ukrajiny či riešenia zamerané na klientov. Aj tieto inovácie predstavili v nedávnej minulosti biznis centrá na Slovensku.
Mnohé navyše plánujú pokračovať vo svojich automatizačných plánoch. Ako ukázal posledný prieskum Business Service Center Forum (BSCF), sektorovej organizácie zastrešenej Americkou obchodnou komorou, viac ako polovica jeho členov chce automatizovať viac ako desať percent svojich procesov v nasledujúcich dvoch až troch rokov. Na druhej strane však 41 percent spoločností nemá v tejto oblasti žiadne plány.
Biznis centrá sa v automatizácii zameriavajú predovšetkým na reporting dát (89 percent členov Fóra centier zdieľaných služieb) a automatizáciu procesov (81 percent), riešenia v rámci Robotickej automatizácie procesov (62 percent) a zavádzanie chatbotov (59 percent).
Predstaviteľov najväčších biznis centier sme sa opýtali na ich najvýznamnejšie úspechy na poli automatizácie a inovácií za posledný rok.
Veronika Hudzíková, R&D – Application Developer, Deutsche Telekom Systems Solutions Slovakia
Detské kardiocentrum v Bratislave bude využívať virtuálnu realitu cez aplikáciu Cognity na rozvoj kognitívnych funkcií u detských pacientov. Deti po operáciách závažných srdcových chýb môžu mať oslabenú jemnú motoriku, poruchu pozornosti a reči. Môžu mať problémy v matematike a čítaní. Pomocou virtuálnej reality budú deti dostávať jednoduché úlohy formou hry, ktoré majú veľký prínos. Budú si trénovať pamäť, vizuálno-priestorové vnímanie, motoriku, exekutívne funkcie mozgu, počty a pozornosť.
Zuzana Kaňuchová, riaditeľka korporátnej komunikácie, Henkel Slovensko – Global Business Solutions+ Bratislava
Vytvorili sme špeciálnu linku pre našich ukrajinských zamestnancov a ich príbuzných. Slúži ako miesto prvého kontaktu v ukrajinčine na pomoc všetkým, ktorí utekajú pred vojnou. Okrem toho sme predstavili platformu Power Platform, vďaka ktorej môžeme preniesť viaceré inovatívne automatizácie a aplikácie pre procesy, ktoré pokrývame, a vytvorili sme Centrum excelentnosti pre automatizácie na globálnej úrovni.
Náš Robotic Process Automation tím tiež rozšíril svoje portfólio predstavením našej prvej vlastnej zákazníckej aplikácie v jazyku C#. Viacero rokov Source To Pay tímy používali aplikáciu s ročnou licenciou, vytvorenú externou firmou. Aplikácia poskytuje riešenie pre manuálne overovanie IBAN. Vďaka aplikácii STP PL Whitelist už experti STP procesov nemusia overovať platnosť IBAN manuálne. Proces je automatický, rýchlejší, bez chýb a dodatočných nákladov.
K naším ďalším projektom patrí Lead GBS+ (harmonizované onboardové riešenie pre nových lídrov), OCR technológia a digitalizácia procesov zameraných na cestovné a výdavky.
DXC Technology Slovakia
Spomenuli by sme príspevok k vývoju a nasedeniu platformy Platform X, ako aj ďalších cloudových oferingov, pre ktoré je automatizácia základom úspechu.
Z pohľadu inovácií sme dosiahli počas posledného roka zaujímavý pokrok. Ich výsledkom je napríklad rozšírenie portfólia multi- a single-tenant cloudového portfólia. Z pohľadu implementácie moderných technológií DXC pomohlo Slovensku zviditeľniť sa na mape blockchain infraštruktúry EBSI, ktorá vzniká pod záštitou Európskej únie.
Veronika Kamenarová, HR špecialistka, Orange Business Services Slovakia
Proces spracovávania objednávok a ich nadväznosť na iné procesy. Manuálne zadávanie do rôznych systémov je teraz plne automatizované a digitálne cez jeden systém.
Andrej Orogváni, Centre of Expertise Lead, ING Hubs Slovakia
Náš bratislavský robotický tím spolu s tímom svetových expertov vytvoril a zrealizoval riešenie umožňujúce automatizáciu úverových transakcií pre klientov z veľkoobchodného bankovníctva. Značne to znížilo čas priechodnosti transakcie aj čas spracovania. V novembri 2022 šlo cez automatizované transakcie takmer 30 percent, čo znamená, že používateľ mal požiadavku na transakciu úplne extrahovanú, pripravenú vo vytvorenom pracovnom postupe v správcovi pracovných tokov. Klesol aj e-mailový prenos, ktorý sa stáva plne digitalizovaným.