Keď udrela pandémia covid-19, sektor spoločne využívaných služieb a podnikových služieb sa novej situácii prispôsobil veľmi rýchlo.
Centrá nechali svojich zamestnancov pracovať z domu a udržali tak prevádzku v chode. A teraz pracujú na tom, ako ich dostať naspäť do kancelárií.
Produktivita a efektívnosť centier spoločne využívaných služieb a podnikových služieb sa počas lockdownov neznížili, ale kreativita, rýchlosť riešenia problémov, vymieňanie si nápadov či budovanie vzťahov na pracovisku utrpeli. Keďže však je stále v platnosti mimoriadna situácia, zamestnávatelia nemôžu nútiť zamestnancov, aby sa vrátili do kancelárie, kým nepreukážu, že je to naozaj nutné.

Firmy tak aplikujú rôzne stratégie vrátane modernizácie pracovných priestorov, poskytovania ovocia a kávy zadarmo, organizovania kurzov jogy či aikida. V niektorých firmách majú dokonca zamestnanci na pracovisku k dispozícii aj maséra.
Ako však zdôrazňuje Lucia Gogová, HR operations manager & HR partner v IBM na Slovensku, poskytovanie občerstvenia nebude stačiť.
„Jeden banán zadarmo nebude pre zamestnancov dostatočnou motiváciou na to, aby sa vrátili do kancelárie. Potrebujú kompletný balík výhod. V kancelárii sa môžu stretnúť s ľuďmi, komunikovať. A potom si vziať ten banán.“