Na trhu slovenských nákupných centier sa v najbližších týždňoch budú prepisovať štatistiky. V máji by mali otvoriť novú časť komplexu Eurovea, ktorá sa tak stane najväčším nákupným centrom v krajine.

Novinky chystá aj konkurencia a v uplynulých mesiacoch sme mohli v tomto segmente pozorovať viaceré presuny. Na trhu panuje silné konkurenčné prostredie, ktoré sa podpisuje aj pod dusnú atmosféru medzi „lovcami“ značiek.
V článku sa dočítate aj:
- Ktoré značky pribudnú v komplexe Eurovea?
- Aké nové obchody pribudnú v obchodnom centre Nivy?
- Koľko ľudí vlani navštívilo Euroveau a Nivy?
- Ako sa rozširuje Aupark a ktoré značky v ňom pribudnú?
- Prečo môže dôjsť na trhu k zásadným zmenám?
Keď sa pohnú ľady
Najväčším nákupným centrom na Slovensku bol dlhé roky bratislavský Avion. Za svoju pozíciu mohol ďakovať hlavne obchodnému domu Ikea. Celkovo komplex v blízkosti Letiska M. R. Štefánika ponúka 65-tisíc štvorcových metrov nákupnej plochy.
V roku 2021 Avion o prvenstvo prišiel, keď sa otvorilo nákupné centrum Nivy s plochou 70-tisíc štvorcových metrov.
Nové nákupné plochy vždy spôsobia isté turbulencie, keď predajcovia a značkové obchody prehodnocujú svoje stratégie. Na otvorenie Nív zrejme najviac doplatilo nákupné centrum Central. Stratilo hneď štvoricu odevných značiek, ktoré zastrešovala skupina Inditex.