Kde sa v lyžiarskych strediskách robí najväčší biznis? Nie sú to ubytovacie zariadenia, ani sprievodné služby. Kto chce v stredisku zarobiť, musí mať vleky.
Možno aj to si povedal majiteľ firmy Skilandia, keď sa pred siedmimi rokmi rozhodol postaviť nové lyžiarske stredisko. Pri výbere lokality ukázal na jedno z najlukratívnejších miest na Slovensku. Na Jasnú v Nízkych Tatrách.
Projekt Skilandie mal ambíciu konkurovať lídrovi v slovenskom zimnom biznise, firme Tatry mountain resorts (TMR). No okolo plánovanej niekoľkomiliónovej investície od začiatku vznikali fámy a teórie.
Dnes ju už môžeme označiť za minulosť. Projekt s najväčšou pravdepodobnosťou skončí na papieri.
Miliónové plány
Projekt s názvom Lyžiarske stredisko Šuľkovo poslala firma Skilandia z Liptovského Mikuláša úradom na posúdenie vplyvov na životné prostredie v roku 2016 v čase vrcholiaceho leta.
Okrem samotného nového lyžiarskeho rezortu v lokalite Jasná - Zadné a Ploské zahŕňal rekreačno-ubytovací komplex.