Malé poľské mesto Dukla leží sedemnásť kilometrov od slovenských hraníc. Slováci, ktorí u našich severných susedov pravidelne nakupujú, tade v minulosti zvyčajne len prechádzali, väčšina smerovala do vzdialenejšieho Krosna.
Potom však v Dukle otvorili nový obchod, diskontný supermarket Biedronka. A vedenie reťazca muselo už po pár týždňoch ľutovať, že v meste s dvoma tisíckami obyvateľov nepostavilo väčšiu prevádzku.
Slováci si Biedronku mimoriadne obľúbili, tlačenica a upchaté parkovisko sú tam doteraz na dennom poriadku. Poľské médiá z času na čas prinášajú príbehy o tom, ako slovenskí "turisti" bielia regály diskontných supermarketov v pohraničí.

Čoskoro sa to zrejme zmení. Podľa poľských médií Biedronka zvažuje expanziu na Slovensko. Ako prvý o tom informoval Denník E.
V článku sa dočítate:
- Aký veľký je poľský reťazec Biedronka, koľko prevádzkuje predajní a aké dosahuje tržby
- V akom štádiu sú prípravy expanzie Biedronky na Slovensko
- Ako by sa nová sieť mohla volať
- Na aký tovar sa Biedronka špecializuje
- Ako môže príchod nového hráča zmeniť pomery v slovenskom maloobchode
Gigant sa pozerá na Slovensko
Vlastníkom Biedronky je portugalská skupina Jerónimo Martins. V maloobchode pôsobí len na troch trhoch: v domácom Portugalsku, v Poľsku a v latinskoamerickej Kolumbii. V Poľsku, kde rozvíja koncept Biedronka, aj v prostredí ostrej konkurencie maloobchodníkov vybudovala najväčšiu potravinovú sieť.