Železničiari zisťujú, či sa dá prepojiť dlhé roky nefunkčná železničná stanica Bratislava - Filiálka s autobusovou stanicou na Mlynských Nivách. V hre je električka aj vlak.
O tom, či a ako sa tieto dopravné body prepoja, má rozhodnúť doplnok k staršej štúdii realizovateľnosti z roku 2019, ktorý si dali nedávno vypracovať Železnice Slovenskej republiky (ŽSR). Ako prvý o tom informoval portál imhd.sk.

Doplnková štúdia za 143-tisíc eur bez DPH má byť hotová do dvoch rokov.
„Cieľom je detailnejšie preverenie riešenia novej železničnej stanice Bratislava Filiálka s jej napojením na stanicu Bratislava Predmestie a pokračovaním do blízkosti novej autobusovej stanice Nivy,“ vysvetľuje hovorkyňa ŽSR Ria Feik Achbergerová.
V článku sa dozviete:
- Prečo je potrebné doplniť staršiu štúdiu?
- Aké varianty tratí sa navrhovali v roku 2019?
- Aké trasy sa budú posudzovať po novom?
Čo navrhla staršia štúdia
Štúdia realizovateľnosti spred štyroch rokov posudzovala možnosti koľajovej dopravy v hlavnom meste. Jej autori skúmali, či je vhodné vlakovú dopravu sústrediť na jednu stanicu alebo rozmiestniť na viacero.