Bratislava 28. júla (TASR) - Každý 2. užívateľ internetu, 47 % ľudí, využíva internet na online zábavu. Najrozšírenejším typom zábavy na internete je hranie online hier. Spomedzi tých, ktorí využívajú internet na zábavu, sa až 73 % opýtaných venuje hraniu online hier, polovica si z internetu sťahuje hudobné nahrávky a tretina filmy alebo videoklipy.
Vyplýva to z výsledkov štúdie Správa o slovenskom internete 1/2005, ktorú spoločnosť TNS SK realizovala v máji 2005 prostredníctvom iPanelu respondentov. Na výskume sa zúčastnilo 1 351 respondentov.
"Pomerne vysoký záujem o online zábavu nie je prekvapením. Zábava vôbec patrí k obľúbenej činnosti internetovej komunity. A online hry sú predovšetkým doménou mladých študentov vo veku 15 až 17 rokov. Pozitívnym zistením je deklarovaná ochota platiť za legálne sťahovanie hudby a filmov. A to môže byť príležitosť pre poskytovateľov zábavného obsahu internetu aj na slovenskom trhu," uviedol Peter Badík, riaditeľ pre výskum spoločnosti TNS SK.
V súvislosti s možnosťami zábavy na internete si v domácnosti plánuje zriadiť vysokorýchlostný internet 25 % užívateľov internetu. Medzi záujemcami sú prevažne muži, ktorých je 29 %, respondenti vo veku 30 až 39 rokov, osoby žijúce v malých mestách, 37 %, a obyvatelia Banskobystrického kraja, 32 %. Pre 30 % internetovej populácie nie je zábava na internete dostatočným motívom na to, aby si zriadili vysokorýchlostný internet v domácnosti.
Štúdia "Správa o slovenskom internete 01/2005" poskytuje informácie o vývoji a aktuálnej situácii v oblasti správania slovenských užívateľov internetu. Prezentuje tematické okruhy využívanie internetu všeobecne, využívanie internetových portálov a poskytovateľov free e-mailu, využitie e-bankingu a elektronického obchodu, vnímanie reklamy na internete a zábava na internete.
Spoločnosť TNS je líder v oblasti poskytovania marketingových informácií. Realizuje zber, analýzu a interpretáciu informácií, poskytuje prieskumy, rady a hĺbkový pohľad do segmentácie trhu, reklamy a komunikácie, vývoja nových produktov, výkonu značiek a riadenia vlastníkmi. Celosvetová sieť pokrýva 70 krajín.
Spoločnosť TNS SK poskytuje svoje služby od roku 1995. Má 38 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 900 vyškolených anketárov pre osobné opytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR, členom GALLUP Inter. Assoc. a na Slovensku členom SAVA a Britskej obchodnej komory.
TASR o tom informovala PR manažérka TNS SK Vladimíra Jakubéczyová.